Különvélemény

Komoly fordulatot hozhat az, ami a CEU kapcsán zajlik

2017. április 12. - Különvélemény blog

Egymást érik a a fővárosi tüntetések, demonstrációk és tiltakozások a CEU ellen folyó kormányzati fellépés kapcsán. Persze az elmúlt években volt már hasonló helyzet: emlékezhetünk az alkotmánymódosítás miatt zajló megmozdulásokra, a netadós ügyre és még néhány egyéb, állóvizet felkavaró esetre. Ezeknek azonban egyike sem veszélyeztette komolyabban a kormányt. Ezúttal kicsit más a helyzet. Hogy miben más? Abban, hogy most komoly ellenzéki egység és széleskörű egyetértés körvonalazódik. A Jobbik szóvivője, Mirkóczki Ádám éppúgy tiltakozásának ad hangot (legalábbis az ATV, Egyenes beszéd műsorában), mint a középbalos ellenzéki pártok (MSZP, DK) és a kisebb demokratikus erők (LMP, Momentum, Együtt). Ha ide vesszük a civileket is, akkor megkockáztatható kijelentés, hogy a társadalom széles rétegei szemlélik érthetetlenül azt amit a kormány művel. 

És nem csak a CEU -val. Az emberek a kormány oktatás-politikáját sem értik. Azt a politikát, mely nem hajlandó valódi párbeszédre a tanárokkal, melynek nem célja tájékozott (közismereti tárgyakban is jártas) magyar diákok képzése és amely egy sikeres egyetem működését összemossa egy számára politikai riválisnak gondolt magyar származású milliárdos elleni fellépéssel. 

A magyar oktatás és egészségügy egyáltalán nem áll jól. A kórházak eladósodva, rossz és hiányos felszereléssel működnek, alulfizetett szakemberekkel, pályaelhagyó ápolókkal, elégedetlen orvosokkal; az iskolák pedig állandóan változó irányokat mutató, sőt minden szakmaiságot nélkülöző irányítás alatt, rájuk erőltetett, hibás tankönyvekkel és megnyirbált önállósággal vegetálnak. Ebben a helyzetben egy egyetem érthetetlen bezárása komoly dühöt is kiválthat a fiatalokban, sőt a szülőkben és értelmiségiekben is. Ráadásul a Central European University senkinek sem ártott. Több tekintetben is Európa legjobb felsőoktatási intézményei közé tartozik (néhány mutatót illetően több hazai egyetemet is leelőzve) és ez még akkor is így van, ha a kormányoldal támogatói holdudvarából degradáló megjegyzésekkel illetik. 

Bár sokak számára érthetetlen a CEU elleni fellépés, az egész ügy figyelemelterelő jellege teszi nyilvánvalóvá, hogy talán nem is maga az intézmény itt a lényeg, hanem a hazai közbeszéd tematizálása. A kipattant konfliktus révén egy egész sor más kérdés kerülhet le ugyanis a napirendről. Például a civil szervezetek ellen most készülő törvény, az EU figyelmeztetése a migráns ügy kapcsán, vagy a gyarapodó korrupciós ügyek stb. Ám akárhogyan is magyarázzuk a történteket, két dolog biztosan nem úgy sült el, ahogyan vezetőink várták: egyrészt sokkal hevesebb és széleskörűbb nemzetközi visszhang fogadta Európában és Amerikában, másrészt nagyobb tiltakozást váltott ki idehaza is, mint bárki gondolta volna. És még nincs vége. 

Ha az ellenzéki pártok és civilek valóban egységesek lesznek a kormány oktatáspolitikájának és CEU -t érintő döntéseinek elítélésében, illetve a társadalom növekvő rétegei fordulna szembe mindazzal ami ma Magyarországon zajlik, akkor nem kizárt egy jelentős kormányzati meghátrálás sem. 

Miért alkalmas közös ellenzéki fellépésre és kormányváltó összefogásra a CEU és az oktatás ügye?

Három okból:

  1. Mert EBBEN a kérdésben egyforma az álláspontja a Fidesz utáni 5 legnagyobb pártnak: az MSZP-nek, a Jobbiknak, a DK -nak, az LMP -nek és a Momentumnak.
  2. Mert a kormány nem tudja letagadni vagy cáfolni az oktatás (és egészségügy) egyértelműen válságos és tragikus helyzetét.
  3. Mert így vagy úgy, de szinte minden magyar polgárt érint az oktatás is és az egészségügy kérdése.

Az oktatást és egészségügyet azért érdemes együtt kezelni, mert mindkettő a szociális ellátó rendszer része, mindndkettő egyformán válságban van és mindkettőre igaz, hogy nem törődik vele a kormány, illetve amit tesz, az csak mélyebbre löki ezen területeket a válságba. Mindehhez társulhat a magyar külpolitika kritikája is. Az egyre egyértelműbb orosz-barátság ugyanis eleve megosztja az országot és már szuverenitásunkat illetően is felvet bizonyos kérdéseketVégeredményben tehát igenis komoly fordulatot hozhat az, ami a CEU kapcsán zajlik. 

 ***

A bejegyzés trackback címe:

https://kulonvelemenyunk.blog.hu/api/trackback/id/tr4212420443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Túlélő ... 2017.04.13. 11:06:52

Kérdés: meddig tart a lendület, ami eddig vitte és talán ezt követően is tovább viszi a tiltakozásokat?!

Különvélemény blog 2017.04.13. 13:03:10

@Túlélő ...: 22:25(április 12.) Ha a civilek és a pártok átveszik a társadalmi közbeszéd tematizálásának irányítását a Fidesztől, és a figyelmet a posztban említett témákra irányítják, akkor egészen a választásokig tarthat a lendület. Sőt fokozható is.

Never 2017.04.13. 17:39:57

Talán meg kellene gondolni, hogy mi is zajlik most. A Fidesz belekényszerítette a Jobbikot abba, hogy támogassa a CEU-t és áttételesen ezzel Soros Györgyöt. Ezáltal a Fidesz sikeresen hiteltelenítette a Jobbikot a szélsőjobb szavazóbázis legnagyobb részének szemében. A Jobbik ezáltal már nem életképes ellenfél a Fidesz számára, tehát jobbra már nincs veszély - balra pedig 2006 óta nem is volt, hiszen ott olyan sebességgel osztódnak a pártok és jönnek létre újak, hogy politológus legyen a talpán aki tartani tudja az ütemet. Kinek jó tehát ez? (A kérdés megválaszolását mindenkinek magának meghagyom)

whatisevenworse 2017.04.13. 17:41:33

@Különvélemény blog: Ezt két okból nehéz megtenni, 1. az ország kb 80%-át baromira nem érdekli a CEU meg az alapítványok, bocs de így van.
2. A média 1-2 internetes oldaltól eltekintve mind Fityisz közeli, akkor meg hol lehetne tényeket írni (igaz tényeket és itt mindkét oldal ferdít persze a maga fele), ahol az Átlag Jóska megkapja a napi fejmosást az éppen regnáló kormány ellen.

Rebel Alliance · http://starwarsfilmek.blog.hu/ 2017.04.13. 17:49:55

@Never: azért nagy naivitás azt hinni hogy a CEU ügybeli álláspobtja miatt (ami végre egy átgondolt vélemény) meggyengülne a Jobbik! Sőt csak megerősödik tőle mert szerez szimpatizánsokat középről is.

Különvélemény blog 2017.04.13. 17:53:02

@whatisevenworse: az lehet hogy az ország nagy részét nem érdekli a CEU, de az oktatás és egészségügy igen. A posztunk pont erre világit rá. A mostani elégedetlenség ebbe az irányba fog elmozdulni.

ben2 2017.04.13. 17:55:23

@Különvélemény blog:

Szép dolog az összefogás, meg hogy közösen utálják a kormányt, de hogy lesz ebből életképes kormányerő?
Vagy majd leül egymással Gyurcsány, a Momentum, az MSZP meg a Jobbik és együtt nagy harmóniában megoldják az egészségügy és az oktatás válságát?
Ez látszólag lényegtelen kérdésnek tűnik a felkorbácsolt indulatok idején és lehet mondogatni, hogy előbb vesszen a fidesz aztán ráérünk kitalálni, hogy mi legyen helyette, de a választókat - ha máshogy nem intuitív, zsigeri szinten - alapvetően az motíválja, hogy ki képes a mindennapi problémáikra hiteles megoldást kínálni.

Különvélemény blog 2017.04.13. 18:05:04

@ben2: először az elégedetlenség és a jelenlegi rendszer bűneinek elítélése történik. Aztán hogy akad e kormányképesnek itélt összefogás ami ezt fel tudja használni arra hogy alternatívát kínáljon az már más kérdés. De mi azt gondoljuk a posztban említett 4-5 párt helyből jobban csinalná és kevesebbet lopna.

Thomas Dantes 2017.04.13. 18:08:20

Hogyan lesz komoly fordulat? Komoly fordulat alatt én a Fidesz bukását értem, tehát hogy bukik a Fidesz?

Melyik párt és hogyan váltja le?

Én nem látom , hogyan történne ez meg. Hogy fog és melyik párt szerez több szavazatot?

Voznyák Pista2 2017.04.13. 18:09:52

@ben2:

"de a választókat - ha máshogy nem intuitív, zsigeri szinten - alapvetően az motíválja, hogy ki képes a mindennapi problémáikra hiteles megoldást kínálni."

Hát, ez az, mert a ballibsik nem. ezt 2006, vagy 2010 óta tudjuk.
A jobbik, meg ebbe a húzásába fog belebukni. Egyszerűen elolvadnak.

Never 2017.04.13. 18:19:04

@Rebel Alliance: A Jobbik szavazótáborának jelentős része a cigányellenes / antiszemita szólamokra nagyon jól reagál. Az ő kiesésüket vajon budapesti bölcsészek fogják a Jobbikban pótolni?

Never 2017.04.13. 18:21:57

@Különvélemény blog: Nem akarok ünneprontó lenni, de az MSZP és a DK 6 éve abban sem tudnak megegyezni, hogy milyen nap van, a Jobbik ellen kollektív bojkottot hirdettek, a kispártok pedig csak paraszthajszállal utálják egymást kevésbé, mint a Fideszt, az MSZP-t, a DK-t és a Jobbikot.

Ez aztán a kormánykoalíció. Szerintem az első koalíciós egyeztető tárgyaláson lazán le lehetne forgatni egy alacsony költségvetésű, de rendkívül szórakoztató Battle Royale Hungary-t (én befizetnék rá, szerintem az HBO előfizetési rekordot döntene, ha közvetítené vágatlanul, 18-as karikával).

Voznyák Pista2 2017.04.13. 18:24:06

@Különvélemény blog:

"De mi azt gondoljuk a posztban említett 4-5 párt helyből jobban csinalná és kevesebbet lopna."

Tényleg ? Hű b.meg a legközelebbi választáson mindjárt rájuk szavazok. :)))

Az MSZP, meg a DK már bizonyítottak (bocs a DK vezetők) momentum ? Kis performanszaikkal ? A jobbik nálam már egy ideje kuka. Egyszerűen beálltak a ballib mellé.

Értelmes ember egyenlőre marad a jelenlegi kormány mellett. Végső soron kikormányozták az országot az IMF befolyása alól, és egyenesbe került a költségvetés. Pragmatikausabb kormányzást látok operatív szinteken. (Jó most ezekről a béna nemzeti konzultációkról ne beszéljünk). Ez legalább eldöcög valahogy.
Az oktatás, pedig már 27 éve sínylődik. Akár az egészségügy. Nem véletlenül került elő annak idején a vizitdíj ötlete sem.

tnsnames.ora 2017.04.13. 18:26:53

Az első bekezdés végén az érthetetlenül szerintem értelemzavaró. Pont, hogy érthető, hogy nem értik.

József Körmendy 2017.04.13. 18:32:51

@whatisevenworse:
Nem 80 %-át hanem inkább 95 %-át.

Pelso.. 2017.04.13. 19:19:52

@Voznyák Pista2: "Értelmes ember egyenlőre marad a jelenlegi kormány mellett"

Ez aztán a deklaráció, kőkemény, objektív alapokkal.....

Túlélő ... 2017.04.13. 19:24:19

@Voznyák Pista2: Látszik, hogy te egy komoly átgondolt döntésekre kész választópolgár vagy.

Amúgy nem a jelenlegi ellenzék tesz zsebre a közpénzekből milliárdokat. MILLIÁRDOKAT ember.

Túlélő ... 2017.04.13. 19:25:29

@Never: igen, és tudod mit mondok, még így széthúzást mutatva is különbek, mint a Lázár-Rogán-Orbán féle galeri. Na, ez a szomorú!

Never 2017.04.13. 19:44:08

@Túlélő ...: Ováció, tapsvihar, örömkönnyek morzsolása. Azt azért magyarázd el, hogy hogyan lesz belőlük bármilyen kormányképes koalíció?

Ki lesz a miniszterelnök? Botka? Gyurcsány? Vona? Schiffer András aki visszatér?

Ki kapja a honvédelmi minisztériumot? Ki határozza meg a külügyet? A Moszkva-barát jobbik vagy a vele homlokegyenesen ellentétes, szélsőségesen atlantista DK vagy Együtt?

Ki határozza meg a költségvetési politikát? A szélső-szociális MSZP és Jobbik, vagy pedig a neoliberális DK?

Hogyan lesznek képviseltetve a koalícióban a budapesti minipártok, mint az Együtt, a PM vagy a Momentum, ha nem érik el külön-külön az 5%-os küszöböt? Közös listán indulnak? Akkor a 10% hogy lesz meg?

Lehet vágyálmokat kergetni, de a politikát a számok és érdekek döntik el. Mondd el nekem, hogy is lesz ez.

Janossz 2017.04.13. 19:56:30

@Never: Olvasd el a kérdéseid, és gondolj bele, hogy 56 októberében kiket foglalkoztattak ezek a kérdések. Egy megalázott, megtaposott, kifosztott társadalom, ha felemeli egyszer csak a fejét, másodrendű dolgok ezek.

Never 2017.04.13. 20:01:41

@Janossz: Ugye fiatalabb vagy mint 30 éves? A hozzászólásod alapján nem igazán tudod a különbséget aközött, hogy Mészáros Lőrinc megnyeri a közbeszerzést és hogy Péter Gábor letépi a körmödet az Andrássy úton, majd a Gyorskocsi utca udvarán eljárás nélkül tarkónlőnek... Az utóbbi vezetett 56-hoz.

Janossz 2017.04.13. 20:09:14

@Never: Biztos jobban tudod. Szerintem nem a letépett körműek, pláne nem a tarkón lőttek csináltak forradalmat, csak a sok mocsokkal tele lett a pohár. Sokaknál.

wega 2017.04.13. 20:10:39

@Különvélemény blog:

"De mi azt gondoljuk a posztban említett 4-5 párt helyből jobban csinalná és kevesebbet lopna."

Már bocsánat, de az eddigi 'eredményeiket' figyelembe véve, ez ostoba vakhit volna. 2010-ben hasonló vakhit|elégedetlenség vezetett a 2/3-hoz, amelynek létrehozásában említett formációk hathatósan működtek közre.

Never 2017.04.13. 20:20:28

@Janossz: Hozz érveket ellene. A közvetlen kiváltó ok az volt, hogy a Parlament előtt a tömegbe lőttek, máig ismeretlen emberek. Tudomásom szerint az utóbbi időben tömegbe csak jelenlegi DK-s vezetők lövettek, kétségbeesettségükben (és még akkor sem lett belőle forradalom, csak némi pesti zavargások).

Jelenleg Budapesten kívül nulla a tiltakozások gyakorlati támogatottsága. Hány tüntetés volt az utóbbi egy hétben Miskolcon, Pécsett, Debrecenben, Sopronban vagy Baján? Pesten kívül senkit nem érdekel a CEU.

Janossz 2017.04.13. 20:25:35

@Never: Te még a CEU-nál jársz? Már nem arról van szó ám...
Magyarországon tavaly februárban lemészárolták a demokratikus jogállamot, rovott múltú bűnözők tevékeny közreműködésével.
Mától koncepciós perekről is joggal beszélhetünk.
Milyen érvek kellenének neked?

Never 2017.04.13. 20:28:10

@Janossz: Akkor hol vannak a vidéken tüntető tömegek? Hol van az elégedetlenségi hullám? Tele vannak a plázák, mert holnap nem lehet vásárolni. Az emberek nagy részének több pénze van mint 7 évvel ezelőtt. Őket nem érdekli majd a lánglelkű szöveg.

Érdemes történelmet tanulni. Minden forradalmat nagy gazdasági válság előzött meg. A jóllakott ember nem lázadozik, csak az éhes. A szavazók jelentős része pedig ma jóllakott.

morph on deer 2017.04.13. 20:29:37

@wega:
"Már bocsánat, de az eddigi 'eredményeiket' figyelembe véve, ez ostoba vakhit volna."

Ellenkezőleg. Pont az eddigi eredményeik miatti bizonyítási lehetőség lehetne a 'garancia' arra, hogy nem követik el ugyanazokat a hibákat.

Mondjuk ezzel együtt szkeptikus vagyok az együttműkodési hajlandóságukat illetően. :(

ben2 2017.04.13. 20:51:01

"Aztán hogy akad e kormányképesnek itélt összefogás ami ezt fel tudja használni arra hogy alternatívát kínáljon az már más kérdés."

Tehát az összellenzéki koalíciónak az jelenleg a programja, hogy pörgessük fel az indulatokat, aztán ha a népharag elsöpri a kormányt, akkor kitaláljuk, hogy mit is kezdjünk az országgal?
Nem féltek, hogy ebből így megint pofáraesés lesz?

Janossz 2017.04.13. 20:51:38

@Never: "A szavazók jelentős része pedig ma jóllakott.....Tele vannak a plázák.... "
Én is jóllaktam mára. Demagógiából. Ciao, elég volt.

morph on deer 2017.04.13. 20:56:33

Tegnap én csak az Igazgyöngy alapítvány vezetőjének beszédét hallottam - felvételről - és szerintem kifejezetten jó volt!
Nem hisztériázott, elmondta, hogy mi a helyzet. Beszélt arról, hogy mivel foglalkoznak, és miért teszik (lényegében számtalan dologra nincs is jelenleg intézmény, pl) miből- és hogyan dolgoztak korábban, és mi az, amire jelenleg már nincs lehetőségük, ésígytovább.
Kerek, érthető beszéd volt, ráadásul semmilyen pártpolitikai vonal nem volt benne.
Véleményem szerint ez még az értelmesebb fideszeseket is elgondolkoztathatta, hogy vajon mennyire értelmes dolog ilyen szervezeteket ellehetetleníteni, ki is jár jól vele?

Állítom, nagyon sok olyan ember van, aki akkor ismerte meg kicsit jobban az Igazgyönyg alapítvány tevékenységét, a jelenlévők közül is, meg azok között is, akik csak hallgatták - pl én is - de biztos vagyok benne, hogy mostantól másképpen fog(unk) viszonyulni a kérdéshez!

Miért ne lehetne a következő demonstrációk alkalmával hasonló módon, tájékoztatás gyanánt bemutatni a további kritikus elemeit a mai magyar életnek?
Állítom, nagyon sokan vannak, akik nem igazán tudják hová tenni a falusi kisiskolák, a vidéki egészségügyi intézmények vagy a munka- és megélhetési lehetőségek kérdését, és/vagy nem képesek felfogni sem a kár mértékét, amit ez a hozzá nem értő, ámbár talpig* 'tisztességes' nemzethy kormány okoz!

*Sajnos valóban csak talpig tisztességesek, mert a talpuk felett már olyasmikben folytatódnak, mint orbán, Lázár, Rogán, Pintér, stb., stb...

Never 2017.04.13. 21:01:18

@Janossz: Bye. Jó éjszakát, szép álmokat.

Torz 2017.04.13. 21:29:26

@ben2: pont hogy különböző nézőpontok tudnak hatékonyan orvosolni egy problémát! Kemény viták után, konszenzussal. A bólogató Jánosokra épülő vállalkozások becsődölnek előbb-utóbb:Állami szinten is talán...

nick papagiorgo 2017.04.13. 21:31:45

Elég szánalmas ez.
Az összes ellenzéki párt szerint Orbánnak buknia kell, de ez nem jelenti sem azt, hogy az összes ellenzéki párt összefogna, sem azt, hogy még együtt is le tudnák győzni a Fideszt.
Azt meg, hogy elment egy tüntetésre mondjuk 70 ezer ember Budapesten, aminek X százaléka bulizó gimnazista (aki nem is tud szavazni), Y százaléka külföldi (aki szintén nem tud szavazni), szóval ebből leszűrni azt, hogy az egész ország Orbán ellen fordult - hát ez a klasszikus esete a csőlátásnak. Kíváncsi vagyok, hogy a tüntetőkből mikor alakítjuk meg az árnyékkormányt : DJ Sanya (aki a talpalávalót húzza), Dzsindzsi (akié a technika) meg Tökös (aki a leghangosabban kiabált), ők voltak a hangadók, tehát ők lesznek a miniszterek is. Pumped Gabó meg a min.elnök :).
Azt azért lássuk már át, hogy még a szeletelő-tüntető "tömegek" sem mondták, hogy hajrá Jobbik, vagy hajrá MSZP, vagy bármi.
Az, hogy Orbánt egy demokratikus választáson (ami jövőre lesz) kellene legyőzni, meg eszébe se jut senkinek.

Torz 2017.04.13. 21:37:51

@Never: Oké. Az is opció jövőre, hogy marad a fidesz. De könyörgöm. Ne egyedül kormányozzon! Lépjen akkor koalícióba valakivel, mert pont az a probléma, hogy nincsenek ellensúlyok. És ez a baja az embereknek. A gátlástalanság. Az fkgp-vel egész jól ment ez, bár nem tudom ki lenne most ez a párt, de kellene, mint egy falat kenyér.

FikkFakk 2017.04.13. 21:42:32

@Never: "első koalíciós egyeztető tárgyaláson lazán le lehetne forgatni egy alacsony költségvetésű, de rendkívül szórakoztató Battle Royale Hungary"

Na itt szartam be a rohogestol

Janossz 2017.04.13. 21:44:01

@nick papagiorgo: "...ők voltak a hangadók, tehát ők lesznek a miniszterek is. Pumped Gabó meg a min.elnök :)."
Az még elő is elő is fordulhat, ha marad a rezsim. Rogán Effendi emlékezetes helikopteres lagziján duót énekelt az általad említett várományossal.
Ennyit a kultúrátokról. Az viszont PG vitathatalan előnye, hogy egyetemnek valószínűleg a környékén se járt még. Nektek épp jó lenne.

Janossz 2017.04.13. 21:46:00

@Torz: Már megtették, csak összenőttek, képzeld el a KDNP-t koalíciós partnernek.
Mondjuk pártnak is elég nehéz.

nick papagiorgo 2017.04.13. 21:47:31

@Janossz:
nem igazán kellene keverni a kultúrát a politikával. Láthatólag neked se megy :)

Torz 2017.04.13. 21:48:45

@Janossz: a kdnp bólogató János lett. Érdemi vitára gondolok. Többpólusúra.

Janossz 2017.04.13. 21:57:58

@nick papagiorgo: "...szóval ebből leszűrni azt, hogy az egész ország Orbán ellen fordult ..."
Nem így történt. Orbán fordult az ország ellen. Nagy különbség.
Erre nem válasz a nincs alternatíva, lehet mantrázni hónapokon át, de hát Csau Bácsinak sem volt, mégis elzavarták...ha még csak elzavarták volna!

torró 2017.04.13. 22:01:07

Szösszenet!
A CEU apropóján szervezett tüntetés azonban nem róluk szólt, hanem, hasonlatosan a 2015. végi netadós tüntetésekhez, azoknak a széles spektrumáról, akik valamilyen oknál fogva elégedetlenek a kormánnyal. Manapság a kormányokkal való elégedetlenség és elégedettség csak részben múlik azon, hogy hogyan érinti annak tevékenysége közvetlenül az egyén életét, a döntő az, a kommunikációs háború melyik harcoló fele kapja el őt hatékonyabban.

Ennek a kommunikációs háborúnak az új fejezete a CEU-ügy, a törvény ellenzői ugyanis első pillanattól fogva emblematikus döntésnek kiáltották ki az új szabályozást, függetlenül annak valós tartalmától.
A törvénnyel magával nehéz kötekedni, ezért nem is teszik, a lényeg úgyis az, hogy az egy intézmény érdekeit sérti. Magyarországon nem zárnak be egyetlen egyetemet sem, hogy Orbán Viktort idézzem, ez tényszerűen még akkor is így van, ha erre rávágják, hogy persze, hát papíron oké, de a mögöttes tartalom…! Ez hasonló érvelés, mint amit Brüsszelben és Strasbourgban szoktak alkalmazni a hazánk iránt élénken érdeklődő liberálisok: tulajdonképpen nem tudunk belekötni semmibe tényszerűen, de az összkép, meg az üzenet, meg a tendencia. - See more at: magyarhirlap.hu/cikk/85007/Sorosjugend#sthash.wI0G4hZS.dpuf
Nem én írtam!

sőőtnagyonis 2017.04.13. 22:01:09

@ben2: Nem kell félni a változástól a politikai pártokat nem szabad egyből kormányzóképesnek tartani, hiszen a fidesz sem kormányzóképes, csak vagdalkoznak, a hatalommal.
A kormányzás a társadalom javát szolgálja úgy hogy felvállalja az állam feladatainak az ellátását. Az emberi jogokat, és az esély és jogegyenlőséget, a lét és jogbiztonságot. a fidesz nyaklótlan hatalom éhsége, feje tetejére állította az állam valódi modern szemléletét. Helyette ez a tehetségtelen despota a kondukátori magaslatokat megirigyelve, aljas pribékek hálózatát kényszeríti az országra.
Könnyű találni kormányzáshoz elismert szakembereket, ha azok ambíciói különbözőek is. Azok nem politikusok, de léteznek. A szakembereink nem messiásként érkeznek, hanem közöttünk élnek.
Az hogy orbán meddig érzi magát nyeregben ez nem rajta múlik, hanem az eseményeken, amik egy szép napon elsodorják.
Nem tudatosan fog történni, hanem spontán. Szép nap lesz és remélem hamarosan eljön, és azt is remélem, hogy a népünk fogja elsöpörni. Kezdetnek lesz egy köcsög közt. elnök aki szépen aláír minden okmányt és utána felszívódik ő is mint fing a fürdőben.

Jakab.gipsz 2017.04.13. 22:11:49

A CEU egy áltudományos gittegylet, semmire sem érdemes, aki erre, akar bármit is építeni az nagyon-nagyon ráfázik, a haza árulás vádját baromi nehéz lesz magatokról le mosni.
Miért akartok egy szélhámos filozófus csicskásai lenni?

Soros egy bukott korszak embere, bukott embere, még él lélegzik de már halott az ideológiájával egyetemben !

Janossz 2017.04.13. 22:12:23

@torró: ".... a döntő az, a kommunikációs háború melyik harcoló fele kapja el őt hatékonyabban....."
Tévedés. Öt Habonnyal, három Vajnával se lennétek előrébb. (Még száz trollal se....)
De hisztek benne piszkosul. Ezért kommunikál a kormány kormányzás helyett.
Engels meg erről csak ilyen egyszerűen szólt: A lét határozza meg a tudatot.
És ebben neki adok igazat.

Janossz 2017.04.13. 22:14:58

@Jakab.gipsz: Jacob, Jacob, még mindig nem megy a magyar? Ne erőltesd!

A Momentum kiütötte orbánt 2017.04.13. 22:37:08

@Jakab.gipsz:

lám lám, ilyen az amikor a tipikus fidesz proli, a disznókondás jakab gipsz azt hiszi hogy értelnmiségi lett, mert a pofájából ki tudja ereszteni a Soros szót.
Azért ne erőltesd sokáig a mutatványt, mert még a disznóid is röhögni fognak rajtad.

nick papagiorgo 2017.04.13. 22:41:49

@Janossz:
tessen már felfogni, hogy 70 ezer pesti koma NEM az ország.
Ha naponta tartanak tüntetést, akkor se.
A Fidesz biztos szavazóbázisa 2 millió fő, az ellenzék vezető pártjaié (MSZP, Jobbik) is millió körül mozog. Ehhez képest, hogy 70 ezer fő ide-oda mozog a Hősök teréről az Oktogonra, kb egy lóf...sz. Ha naponta tartanak tüntetést (teknóbulit, bármit), akkor se.
Nem gonosziból mondom, de így van. Most mindenki azt hiszi, hogy Orbán most akkor már meg is bukott. Hát, k. ára nem.

Nico 1 2017.04.13. 22:48:19

Ahogy Orbán Viktor mondta. Lehet tüntetni, egyszer majd megunják, és hazamennek...

Jakab.gipsz 2017.04.13. 22:53:50

@A Momentum kiütötte orbánt:

Olimpia gyilkos kis tetvek a momentumosok. Ennyi.
Egyenlőre még nem Soros dönti el mi a tudomány és mi az igazság, pedig nagyon görcsölt ez az idióta és jó sok pénze is van hozzá, persze ehhez a játékhoz, M. Schulz féle nagy politikusok is kellenek, a maguk kis nyóc osztályukkal. Meg persze a vörös Rudi, ja és az a láng ész Habermas.

paraszthajszal 2017.04.13. 23:54:04

@Jakab.gipsz: Vicces, hogy az beszél itt „nyóc osztályról”, aki maga egy helyesen írt mondatot nem tud leírni (és nem, nem a „nyóc” kapcsán írom ezt, hanem pl. a „láng ész” okán).

Soros lehet, hogy nem a ma élő legnagyobb filozófus, de nálad vagy a csúti kolbásztöltőnél ezen a téren is többet tett le az asztalra, hogy Habermasról már ne is beszéljünk.

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2017.04.14. 00:20:40

Ezek a gyerekek fogják a Zorbán vesztét okozni!
Se ő se a tarajosgőte tanácsadója nem tudja kezelni az új helyzetet.
Nem erőszakoskodnak, okosak, kihasználják a modern kor eszközeit, egyre élesebb kontrasztot mutatnak a hót buta alvezérekkel, szóvivőkkel szemben.
BUNKOFON vs. OKOSTELEFON, sport nyelven:
FOCISTA (ráadásul hátvéd, ahhoz nincs esze és tehetsége hogy gólt szerezzen, ezért felrúg mindenkit) vs. SAKKOZÓ!
Kontraproduktív lesz minden gennyeskedés amit bevet a gyerekek ellen!
A kis pártokat beszippantják, a megélhetési MASZOP meg a Táncolj Feri pedig, ha nem ül fel a fiatalok farvizére atomjaira hullik.
A gyerekek csinálják a görögtüzet, amire a Kisvasutas bebambul, Simlicska meg a Jobbik hóna alól döfködi a tűket a körme alá.
A Trump, meg a V4-ek (ebből 2 tuti) kiröhögi oszt fej végleg el lesz vesztve.
Csak lessetek!

árnyékgyuri 2017.04.14. 01:18:39

Én tök elégedett vagyok a magyar oktatással. És tényleg nem értem mi a baj. Egy 500 fős borsodi faluban élünk és mindenki kifuthatta magát. Az én gyermekeim mind topegyetemre járnak és még ketten ugyanezekre a faluból, meg 3 Miskolcra (valaki talán egerbe is). Mindenki hitel nélkül. Versenyképes diplomát fognak kapni, amivel a világon bárhol elhelyezkedhetnek a szakmájukban. Van egy barátom amerikában, meg szerte euban rokonaim, akik ugyanezt a tudást kb. 100X (ami) 10X (EU) annyi pénzért veszik meg, ha meg tudják. Ár érték arányban a magyar oktatás közel sem annyira rossz, mint a közmondás tartja. Az eünél hasonló a helyzet. Nem annyira rossz mint mondják. Ár-értékben nem annyira borzalmas, ráadásul, ahol mi lakunk borsod-heves most éppen űrkórházak épültek-épülnek. Csillagpont, Markhot

árnyékgyuri 2017.04.14. 01:23:09

Félre ne értsetek: nem azt mondtam, hogy az eü jó (az oktatásról azt mondom, hogy nem olyan rossz) de ne beszéljünk egy 10/5 oktatásról vagy egy 10/3 eüről úgy mint minősíthetetlen nulláról.

VonS 2017.04.14. 02:16:24

@Never: "A hozzászólásod alapján nem igazán tudod a különbséget aközött, hogy Mészáros Lőrinc megnyeri a közbeszerzést és hogy Péter Gábor letépi a körmödet az Andrássy úton, majd a Gyorskocsi utca udvarán eljárás nélkül tarkónlőnek... Az utóbbi vezetett 56-hoz."
Viszont 56-hoz képest az ingerküszöb is más. Csak egy példát mondok: ha a kormány holnap kitalálná, hogy lépjünk ki az EU-ból, akkor szinte biztos kitörne a forradalom, pláne ha sokáig még csak nem is visszakoznának. Nyilván nem fognak ilyet kitalálni, tehát nem azt akarom mondani, hogy itt forradalom lesz, hanem azt szeretném szemléltetni, hogy ma már nem kell tarkónlövetés hozzá. A legutóbbi rendszerváltás is vér nélkül zajlott le, szóval egy forradalom mégcsak nem is szükségesen jelent hullahegyeket, nem csak az '56os tipusú forradalom eredményezheti azt, hogy megbukik egy rendszer.
Na ezzel csak annyit akartam mondani, hogy Mészáros Lőrinc miatt nem lesz Magyarországon forradalom, ez SAJNOS igaz, de ha a hatalom azt hiszi, hogy fizikai erőszak válthat csak ki ilyet, akkor téved (egyébként nem hiszi ezt). Ja meg még annyi, hogy Franciaországban a Mészáros Lőrinc szintű korrupció miatt bizony forradalom törne ki, nem minden nép tűri birka módjára, hogy ellopják a jövőjét.

alfacharlybravo 2017.04.14. 04:08:15

@Janossz: A lé határozza meg a tudatot. Ha magyar tragédiát akarsz nem lesz lé nem lesz tudat, hova menekülsz?

Thunder_th 2017.04.14. 07:32:18

Maradjunk annyiban, hogy láttuk miként lehet elzavarni a fideszt Veszprémben és Tapolcán is. Mert a választók sem hülyék, felismerték hogy Veszprémben a független jelöltnek van esélye, míg Tapolcán a jobbikos jelöltnek. Pedig mindkét helyen volt más ellenzéki jelölt is. Veszprémben volt jobbikos jelölt, Tapolcán volt MSZP jelölt. A két párt nem fogott össze sehol, ezért a választók megtették helyettük. Felismerték melyik az esélyesebb jelölt és arra szavaztak. Pedig Tapolcán még a nagyvezírt is bevetette a fidesz. Mindkét helyszín vidéki. Ott sem hülyék az emberek. Budapest mindig is szoros volt. Legutóbb éppen a fidesz felé billent. Na a tüntetések, az emberek hülyének nézése miatt itt már át fog billenni a helyzet jövőre. A fiatal generációnak a fidesz csak egy korrupt undorító párt. Náluk már nem rúgnak labdába szerencsére. Az a helyzet, hogy na már ciki fideszesnek lenni egy bizonyos életkor alatt vagy egy bizonyos intelligencia szint felett.

Pipas 2017.04.14. 07:38:44

Azok tüntetnek, akik cirka 10 évvel ezelőtt (2006-2010 körül) még gyermekek voltak és így nem nagyon követték nyomon, hogy mennyivel jobb most, mint előtte. Ezek a fiatalok nem a jelent vetik össze a múlttal, hanem a mai magyarországot a mai nyugateurópával és elégedetlenek azzal, amit látnak. Nem azzal foglalkoznak, hogy milyen úton haladunk, hanem azzal, hogy hol tartunk.

Sajnálatos ez, mert az elégedetlenségüket mindendenféle buta követelésre fodítják le: lehessen kamuegyetemet üzemeltetni, lehessen fedett politikai szervezeteket tidokban fizetni, lehessen festékes dobozt dobálni. Valójában persze nem ez a bajuk, hanem az, hogy rosszabb az életszínvonal mint németországban, kevesebb a fizetés mint londonban és így tovább. Ez persze jogos, de nem azt mutatja, hogy rossz irányba haladunk, hanem azt, hogy túl lassan. És persze azt, hogy nagyon messziről indultunk, a 2006-os mély "elk.rásból".

De persze emiatt a tévedés miatt a fiatalság egy része a baloldal mellett tüntet, miközben pont az a bajuk, amit a baloldal csinált pár évvel ezelőtt. Mert sajnos ha nem is emlékeznek rá legalább meg kellett volna tanulniuk mi történt, hogy ne csapják be magukat.

Pipas 2017.04.14. 07:40:13

@Thunder_th: "Budapest mindig is szoros volt. Legutóbb éppen a fidesz felé billent."

Budapest hagyományosan erősen baloldali kötődésű, így volt ez minden választáson. Azért ezt illene tudni!

Pipas 2017.04.14. 07:44:10

@Thunder_th: "Az a helyzet, hogy na már ciki fideszesnek lenni egy bizonyos életkor alatt vagy egy bizonyos intelligencia szint felett. "

Az a helyzet, hogy a fidesz kormányoz egy ideje és egy halom népszerűtlen intézkedést meg kellett hozniuk. Plusz a baloldal gyakorlatilag 7 éve nyomja a legagresszívebb rágalomhadjáratot. Hazudnak reggel délben meg este. Plusz különféle jól pénzelt politikai szervezetek egyre keményebb politikai propagandát folytatnak a kormány és a hatalom ellen. Konkrétan rágalmazzák a kormányt, olyan súlyos vádakkal plakátolják tele az országot, amiket soha meg sem próbáltak bizonyítani.

Veszélyben a haza, a kommunista bűnözők vissza akarnak térni. Ezúttal is külföldi segítséggel és az ingyenélők felbujtásával.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.04.14. 08:23:48

@Jakab.gipsz: Óóóó.. megjött a neoliberalizmust a liberalizmus új formájának tartó, magát bölcsésznek álcázni próbáló, fizetett fidesz troll. :-)) Már új partutasítás van kistáska! Már hátrálnak ki a a CEU elleni támadásból ám! Nem olvastad az új utasításokat?

@Pipas: Jajaj! Még nem vetted be a reggeli gyógyszered?

apro_marosan_petergabor 2017.04.14. 08:34:59

Simicska kiherélte a jobbikot, amelyet "sikeresen" összekapcsolt az SZDSZ-MSZP utódpártocskákkal. Ezek a pártocskák programjuk nem lévén egyelőre relatíve eredményesen hazudoznak a libero sajtó többnyire virtuális hasábjain. Meg,mozgatnak néhány ezer fiatalt, akik jó dolgukban bármilyen hülyeségre, balhére rávehetők, amihez nem kell gondolkodni. Mögöttük felismerhető távolságban kimutatható a külföldi pénz, amellyel szretnék a hatalomból szerencsére már jó ideje kiszorult internacionalista libero rablóbandát ismét helyzetbe hozni. A dolognak az a vicces oldala, hogy mindehhez a Simicska féle úgynevezett jobbikot is fel lehet használni, amely ha tükörbe néz már nem tudjamerre fésülje a haját jobbra vagy balra, esetleg szakált növesszen mint Kolbász Koncsita.
Szerencsére azok és ez a józan többség, ettől undorodva fordul el - a kutya ugat a karaván halad. De még a sok ráérő semmittevőnek is egyre jobb életkörülményeket teremt - idővel majd ők is kijózanodnak.

2017.04.14. 08:38:21

@Pipas: "Konkrétan rágalmazzák a kormányt, olyan súlyos vádakkal plakátolják tele az országot, amiket soha meg sem próbáltak bizonyítani."

Nagy lehet a baj nálad, gyökér fidesztálib, ha neked bizonygatni kell, hogy fideszbűnözés van. Átlag magyar állampolgár ezt alapjáraton tudja.

Thunder_th 2017.04.14. 08:39:05

@Pipas: "Budapest hagyományosan erősen baloldali kötődésű, így volt ez minden választáson. Azért ezt illene tudni"

Ennek ellenére a fidesz szerezte meg a mandátumok jelentős részét Budapesten. Ezt illene tudni. De elég szoros eredmények születtek a szavazókörökben. Na az ilyen szoros eredményű körzetekben lesz fordulat elsőként.

2017.04.14. 08:40:10

@apro_marosan_petergabor: Lopsz te is vagy csak támogatod a tolvaj fideszesek bandáját? Mennyiért?

Thunder_th 2017.04.14. 08:41:02

@Pipas: "Veszélyben a haza, a kommunista bűnözők vissza akarnak térni. Ezúttal is külföldi segítséggel és az ingyenélők felbujtásával."

Az biztos, nem csak akarnak, már vissza is tértek. Épp kormányoznak. Szerencsére fogy a támogatottságuk rendesen.

megamedve 2017.04.14. 08:48:41

@Jakab.gipsz: rajtad már csak röhögni tudok. Nyomjad még!

2017.04.14. 08:52:25

Ez a rakás szerencsétlenség, akit Viktornak hívnak a fidesztálibok, azt hitte, hogy Trump partner lesz az illiberális kényszerképzeteiben. És akkor olyanok lesznek, mint a kisegér, amikor az elefánttal együtt ügetett: hallod, hogy dübörgünk?
Tévedett: elsőre úgy néz ki, hogy Trump nem kedveli az oroszok csicskáit, emerről a gyökérről meg nem is hallott. Kb. annyit érhet neki, mint amennyi az egyik körme alatt van.

2017.04.14. 08:54:42

@röf: Seggarc tolvaj, ha nick-et váltasz megmarad a bónusz vagy megint hoznod kell a komment számot?

röf 2017.04.14. 09:06:22

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa:
Az a hír járja, már nagyon várod az Andrássy úton vonulást...
Kapsz helyet az első kamionon?

Magentax 2017.04.14. 09:18:44

De érdekes....
Épp tegnap hazudozta be több kormánymédia, hogy a Századvég(!!) kutatása szerint, a zemberek 2/3-a a lex CEU mellett áll, elítéli a civileket, blablabla.

Magentax 2017.04.14. 09:19:35

@röf: álmodozz csak, kicsicsíra...

Thunder_th 2017.04.14. 09:36:18

@Magentax: Nem az a durva, hogy mit hazudott a Századvég. Hanem maga a módszer. Pont olyan irányított kérdést tettek fel, mint a nemzeti konzultációs szarok. Ráadásul 7-11 között csinálták a felmérést. Akkor még az igazi botrány ki sem robbant. Továbbá telefonos megkeresés volt olyan adatbázisból, amit ők építettek. A szakmaiságot, a véletlenszerű mintát és minden egyebet nélkülöző közvéleménykutatás, amiről megkérdezték a fideszeseket egy irányított kérdés formájában. Nyilván csináltak egy rendes szakmai vizsgálatot is, ami titkosítva került Viktor asztalára, ahogy szokott. Nem csoda, hogy szépen el is kezdett kifarolni a törvény mögül a maffia. Már ők keresik a megoldást a hülye törvényük ellen. Na ez ma a Századvég.

röf 2017.04.14. 09:38:12

@Magentax:
Azért érzitek ti is, hogy ez a tüntetéses bohóckodás valahogy nem az igazi...
A csúcs-ellenálló üdvöskéteket, ezt a G. Márton gyereket előbb utóbb valaki rendesen pofán veri.
A csúcs-értelmiségi Juhász Füttyös Pepiteket valaki előbb-utóbb szintén pofán veri.
Természetesen a demokrácia jegyében.
Aztán ha majd megjön az eszetek, rájöttök, hogy választást kéne nyerni, nem üveghajigáló versenyt...
Ilyen egyszerű :)

wolves84lb 2017.04.14. 09:45:06

@nick papagiorgo: fideszeske, te maximum az árnyékszéken alakíthatsz majd valamit, a csillagban. húzz vissza orbán valagába...

wolves84lb 2017.04.14. 09:53:45

@Pipas:
"lehessen kamuegyetemet üzemeltetni"

fideszgecikém, csaxólok, palkovics nagytudású bandika szerint nem kamuegyetem, sőt, továbbra is kiadhatnak amcsi diplomákat. Te ócska hazug szar, legalább tájékozódj a legfrisebb központi híroldalról, mielőtt jössz trollkodni. Ezért nem lesz meg a 30 ezüstöd, patkány :)

wolves84lb 2017.04.14. 09:58:49

@röf: úúúúú, de odabasztál neki......."buzi-e vagy"...ez 2017ben igazi szellemi óriásra utaló hatalmas poén :)))))))

Janossz 2017.04.14. 10:17:53

@wolves84lb: A rendszer hanyatlásának ékes bizonyítéka az itteni harcosaik szellemi színvonala. Úgy látszik, csak ezekre telik már, vagy a három számjeggyel leírható IQ-val rendelkezők kigyógyultak a védelmükből.

Netuddki. 2017.04.14. 10:22:30

@Voznyák Pista2: "Értelmes ember egyenlőre marad a jelenlegi kormány mellett."

Mondok valamit. Ha azt hiszed, okos vagy, nem vagy.

Jakab.gipsz 2017.04.14. 11:06:57

@paraszthajszal: @Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Szóljatok a nagy filozófusnak Don Corleone Sorosnak a tudományról nem lehet a végtelenségig hazudozni, és tömeg hisztériával sem lehetséges, tudományt csinálni, sem pedig modern tudományos demokráciát.

paraszthajszal 2017.04.14. 11:26:39

@Jakab.gipsz: „a tudományról nem lehet a végtelenségig hazudozni”

Lehet hazudozni, csak éppen nem érdemes, mert előbb utóbb kiderül, hogy a genetika valóban tudomány, és vannak hasznosítható eredményei, Micsurin meg egy kókler, aki több kárt okoz, mint amennyi hasznot hajt. ;-)

Így lesz ez a Fityiszékkel is, akik szerint az ortodox közgazdaságtan áltudomány, a Micsurin-Matolcsy-féle unortodoxia pedig a közgazdaságtudományok csúcsa, Magyarország felvirágoztatásának záloga. De előbb utóbb a valóság arcon csap minket.

Most még csak kicsit: ha valaki kicsit böngészi az Eurostat GDP-növekedésről szóló statisztikáit, láthatja, hogy Magyarország 2015-ban és 16-ban egyaránt sereghajtó volt a visegrádi országok között (2015: HU 3,1% vs. CZ 4,5%, PL 3,9%, SK 3,8%; 2016: HU 2% vs. SK 3,3%, PL 2,8%, CZ 2,4%), de ez még mind semmi ahhoz képest, amennyi az EU-s pénzek nélkül maradna „növekedésként”. Ha Orbánéknak van egy kis pechjük, és az EU végre ráun a nagy kuruckodásra, Brüsszel, az egyetemek, civilek basztatására, a média kisajátítására, akkor ezt talán 2-3 év múlva a gyakorlatban is megtapasztalhatjuk.

paraszthajszal 2017.04.14. 11:49:41

@Parasztlengő az imperialistáknak: Kemény vagy nyilaskám, csak akkor csodálkoznál nagyon, ha valaki ehelyett inkább téged és a kedves családodat szedné össze és lőné bele a Dunába. Vagy kirugnák alólad a sámlit egy kötéllel a nyakadban, mint a kedves nemzetvezetőddel tették.

torró 2017.04.14. 12:37:12

tegnap néztem egy 1999-s riportot Sorossal a CBS adásából. Kapaszkodjatok meg, Soros nyíltan elmondja, hogy segített a németeknek a magyarországi holokausztnál. ÉS NINCS lelkiismeret furdalása!!! Értitek Soros dédelgetők? Azt mondta, mivel abban az időben nagy összegeket kapott a zsidóktól elvett vagyonokból, hogy ha nem ő csinálta volna akkor más tette volna meg. A kérdésre miszerint országok belügyeibe avatkozik és pénzel civil szervezeteket akiket felhasznál a kormányok ellen, miért teszi, azt mondta őt nem érdekli más, csak hogy mennyit tud keresni az adott események hatásán! Mindegy, felteszem ezt a videót aki tud angolul nézze meg. Ja! Egyébként, a Sanyi bácsink a vidám vasárnap hitgyülis előadásán, azt mondta, Gyuri bácsi a vagyonát teljesen tisztességes úton szerezte! Csókolom!? megszakadhatok?
www.youtube.com/watch?v=kLrvExOTpYQ
www.youtube.com/watch?v=dAAt-BoYPEU

mgdé 2017.04.14. 13:00:56

@torró:
A németek egy 14 éves kiskamasszal üzleteltek? :DDDD
A Gombfocicsapat Üzletek Legendás Nagy Aranykora! :P

Fiká Zoltán 2017.04.14. 13:28:13

@Janossz: Te agyalágyult hülye, tudod te egyáltalán, miről beszélsz? Koncepciós pert a komcsik csináltak, kényszervallatással kiverték a vallomást Rajkékból, előre megírták nekik a beismerő vallomásukat, az egész per egy megrendezett színjáték volt pusztán, ahol a bíró, az ügyész, a tanúk és a vádlott is készen kapott forgatókönyv szerint játszotta a szerepét.

Az, hogy a libsi hülyegyereket, aki azt képzelte, hogy forradalmasdit játszik, és sikeresen megvalósította a Btk. szerinti garázdaságot, amiért törvényes eljárásban, független és pártatlan bíróság előtt, a védelem és jogorvoslat jogának tiszteletben tartása mellett bizonyított tényállásszerű bűnös cselekmény miatt aztán most kapott a pofájába, az kurvára messze van a koncepciós pertől.

Az ítélet pedig teljesen korrekt volt, kb. ennyit érdemelt ez a dolog, legalább a kis buzik megtanulják, ha forradalmároknak képzelik magukat, és baszakodnak a törvénnyel, akkor szopni fognak, nem csak játék és mese az egész.

Simicska kibérelte Vonát a személyes bosszújára 2017.04.14. 14:10:43

"Abban, hogy most komoly ellenzéki egység és széleskörű egyetértés körvonalazódik.
Miért alkalmas közös ellenzéki fellépésre és kormányváltó összefogásra a CEU és az oktatás ügye? "

EZ LOFASZ A KÖBÖN !!

Tűntetgetni pár tucat gender szakos félhülyével(mert ezek még egy valódi egyetemet sem tudnak elvégezni) az egy NAGY SEMMI.

A választási gyözelemhez szavazok kellenek, még hozzá minimum 2.5 millio.(KÉT ÉS FÉL MILLIÓ)

Megnézem majd mikor fog 11 kispárt totálissan összefogni, és probál majd egy tömbként indulni. Majd amikor 11 pártbol 10-nek le kene mondani a saját terveiről, indentitásáról, és miniszterelnök jelöltjéről, valamelyik kis párt kedvéért.
De melyik legyen az az egy a 11-ből, akit a másik 10 feltétel nélkül támogat ???
Ez szinte lehetetlen, és még ha netán sikerulne is nekik, akkor sincs rá garancia, hogy szavazoik egyetértenek ezzel, és ész nélkül átszavaznak a kijelölt pártra.
Tuntetni könnyű, választást nyerni más pálya.

torró 2017.04.14. 14:25:19

@Én de genere Mi:
Nem én állítottam! A riport szerint igen. Manapság is használnak háborúhoz gyerekeket. Vagy ezt te nem tudod?

2017.04.14. 14:30:08

@Simicska kibérelte Vonát a személyes bosszújára: @torró: @Jakab.gipsz: @apro_marosan_petergabor: @Fiká Zoltán: @Pipas: @röf: "Tuntetni könnyű, választást nyerni más pálya."

Rettegjél még egy kicsit. Kimegy néhány fiatal tüntetni és te máris teleszarod a gatyádat, máris a választásokról brekegsz. Aggódsz és közben bizonygatod magadnak az elcsalt kétharmadot. Nem kell félned, várd ki a végét. Még az is lehet, hogy meglesz a saját törvényetek szerint a négy negyed, mert a pártok bojkottálni fogják a bűnözők és hazaárulók választását. Szerintem, te ettől rettegsz (meg a tolvaj ruszki bérenc bandád is), de jól áll neked.

ben2 2017.04.14. 14:33:48

@Torz:

"pont hogy különböző nézőpontok tudnak hatékonyan orvosolni egy problémát! Kemény viták után, konszenzussal."

Ha a viták szakmai szinten zajlanak.
Ha viszont összezársz egy szélsőjobbos hőbörgőt egy szélsőbalos és egy szélsőliberális hőbörgővel, abból csak hőbörgés lesz.

mgdé 2017.04.14. 14:35:26

@torró:
Üzletvezetőnek? :D

(Olvass több Rejtőt, ez így még messze szint alatti, nem elég abszurd.)

élhetetlen 2017.04.14. 15:30:53

@Jakab.gipsz: Te tényleg egy vicc vagy. Az ember elüt néha valamit, egy betűvel több, vagy kevesebb, de amit te a magyar nyelvvel művelsz, az már tényleg hazaárulás. Így, egy szóban. „aki erre, akar bármit”, nem kell vessző. Lemosni, egy szó. Tudom, sokan tudják, hogy nem tudsz írni, csak azért soroltam fel, hátha segít. A lényeg. „Soros egy bukott korszak embere, bukott embere”. Lehet, de az azért nem lenne jó, ha hozzád hasonló sikeres, és okos emberek mondanák meg, hogy mi a tudomány, és mi nem az. Értelek én, szép példaképeid vannak, szép karrierrel, pl. Pokorni, aki szerint nem kell balneológiát oktatni, mert nincs is tengerünk, de azért ne értékeld túl magad. Nem te vagy a fároszi világító torony az éjszakában.

élhetetlen 2017.04.14. 15:54:53

@nick papagiorgo: „70 ezer pesti koma NEM az ország.”. Igaz. Az a sok ezer trafikos, kisboltos, akitől elvették a dohányárusítás jogát, aztán feladta, mert csak újságból, vagy tejből, kenyérből nem tud megélni, ők sem az ország. A kiszállítók összefoghatták volna őket, de akkor még úgy látták, hogy nekik csak könnyebb lesz, kevesebb helyre kell kivinni ugyanannyi árut, aztán, mikor ők is mentek a levesbe, már késő volt, de ők sem az ország. A juhász, akinek a birkái elől eladták a legelőt, ő sem az ország. Ki az ország? Az a pár szépen gazdagodó vállakozó? Vagy az a sok hülye, aki beette a rezsicsökkentést, amin van, aki nem nyer semmit, van, aki havi ezer forintot, és van, aki havi hatvanezret? Mert lehetett volna másképp is. Akinek volt kp-je, az kapott 70 ft-ot frankonként. Jól meg lett mentve, stb. Ha csak a pénzesek alkotják az országot, akkor azért nagy baj van. Bocs, kikattantam. Régi, jó taktika a szeletelés.

élhetetlen 2017.04.14. 15:59:59

@torró: „Manapság is használnak háborúhoz gyerekeket. Vagy ezt te nem tudod?”. Persze, és nem öngyilkos merénylőnek képezik ki őket, hanem milliárdos üzleteket kötnek velük. Te ezt így tudod?

Zionnépe 2017.04.14. 16:06:45

@Simicska kibérelte Vonát a személyes bosszújára: Lassan úgy néz ki felfogták, hogy együtt van csal lehetőségük elérni bármit a kormány ellen és pláne, hogy ez az közös érdek ami össze tudja kovácsolni őket!

Jelenleg ott tartanak, hogy meglesz ez az összefogás a lex CEU ellen... és ha működik bázisuk is és tapasztalatuk is lesz a választásokra (ami jelen helyzetben lehet nem is jövőre lesz!).

Ha pedig lesz eszük, és a választások utánig nem civakodnak, nyert ügyük van ( a 2,5 millió korábbi kormányszavazón felül van még 6 millió, és az a 2,5 millió sincs már a fele sem ;-) ! )

CSAK ÍGY TOVÁBB ELLENZÉK, AZ ELLENSÉGED ELLENSÉGE A BARÁTOD !!!

Pipas 2017.04.14. 16:44:45

@Zionnépe: "a 2,5 millió korábbi kormányszavazón felül van még 6 millió, és az a 2,5 millió sincs már a fele sem"

Klasszikus ellenzéki matek: azok mind-mind egytől egyig ránk fognak szavazni. Mert mindenki, aki a fideszt támogatja elment szavazni, csak azok nem, akik ellenük vannak. Az a sokmillió ember mind otthonmaradt. És nem csak otthonmaradt, hanem azokat pont nem kérdezték meg a közvéleménykutatók sem. Egyik közvéleménykutató sem kérdezte őket, de most majd mind elmennek szavazni. Mer a ceu miatt, azért.

Pláne nem lesz egy sem köztük, akik végignézi, ahogy a szimpatikus szakállas fiatalember "hazaáruló" cetlit ragaszt a miniszterelnök irodájára és mondjuk kiakad ezen. Nem, mindenki velük van, mert miért ne lenne? Az ilyen pökhendi, erőszakos, handabandázó, vétózgató stílus mind a hatmilliónak rohadtul bejön, mind szeretne ÉnIsASorossalVagyok kitűzőt. :D

Jakab.gipsz 2017.04.14. 17:07:41

@élhetetlen:
Nehéz tetten érni egy elmebajt mint amilyen a CEU védelmezők állás pontja.

Ugyanis a modern demokrácia egyik fontos sarok pontja a transzparencia elve azaz az (átláthatóság elve).
A transzparencia elve pedig vonatkozok többek között minden oktatási intézményekre és civil szervezetekre.
Kormányunk pedig ennek az elvnek megfelelően módosította a törvényeket.
Kormányunk itt egy tájékoztatási hibát vétett azért mert nem a transzparencia elvére hivatkozott és akkor nem lenne ez a cirkusz.

Nemfajtalan srác 2017.04.14. 17:09:09

@Never:
"A Fidesz belekényszerítette a Jobbikot abba, hogy támogassa a CEU-t és áttételesen ezzel Soros Györgyöt"

Kényszerítve nincsen, legalábbis nem a Fidesz kényszeríti. Csak találgatni lehet, miért vágott bele ebbe az öngyilkos akcióba Zázi? Teljesen meghibbant talán? Vagy a háttérben olyan alkut kötött? Ez a legvalószínűbb, és Simicska lehet az összekötő kapocs

Nemfajtalan srác 2017.04.14. 17:17:26

@Zionnépe:
Ugyanmár, csak nem képzeled, hogy egy ilyen "mindent bele" koalíció valaha is képes lesz kormányozni? Semmi közös nincs bennük azon kívül, hogy válcsukleazorbánt.

Majd gondolod hogy a Fletó együtt fog kormányozni a Botkával (vagy akárkivel, aki képes ott a felszínre törni), na meg a Vona pártembereivel? A személyi és ideológiai ellentétekhez még a teljes töketlenség, ami külön-külön is jellemző

Ezenkívül Soros bácsi is benyújtja majd nekik a számlát, meg egy listát mellé hogy mik a teendőik, pontokba szedve. Az első pont: lbsiket a hatalomba, a többiek hazamehetnek

paraszthajszal 2017.04.14. 17:22:07

@Jakab.gipsz: "Kormányunk itt egy tájékoztatási hibát vétett azért mert nem a transzparencia elvére hivatkozott"

Valami összekeveredhetett nálad, mert a transzparencia elvére a Fidesz a civilekkel kapcsolatban hivatkozik. Vagy azt hiszed, hogy a transzparencia az egy olyan varázsszó, aminek a hallatán mindenki össze fogja fosni magát. Ja, mondjuk a Puskás Akadémia össze is fosta, amikor a bíróság kimondta, hogy a TAO-pénz közpénz, és közzé kell tenni a forrását meg a célját. ;-)

Az átláthatóságot nem tehették bele az indoklásba, hiszen eddig is ismertek voltak a célok, ismert az irányítási struktúra és a finanszírozási háttér is (eddig sem csináltak belőle titkot, hogy az egyetemet Amerikából finanszírozzák, amiben önmagában semmi illegális nincsen). És az átláthatósággal nem lehet megindokolni azt sem, hogy ugyan miért is szükséges az amerikai szövetségi kormánnyal való szerződés a működéshez.

élhetetlen 2017.04.14. 17:34:59

@Jakab.gipsz: Te komolyan tudod értelmezni azt a törvényt, amire Palkovics László azt mondta, nem zárják be a Ceu-t, legfeljebb a működési engedélye szűnik meg, ha nincs szövetségi szerződés? Működési engedély nélkül hogy működhet, ja, csak nem zárják be. Aztán az amerikai reagálás, és a brüsszeli megbeszélés után azzal jön, hogy elég egy licensz, ami eddig is volt, hogy továbbra is kiadhassák az amerikai diplomát, mert ez egy jó kiskapu? Ez a törvény szól a transzparenciáról? Hülye-e vagy? „Kormányunk itt egy tájékoztatási hibát vétett”. Azt, hogy Orbán egy hete még csalózott, törvényellenesnek minősített valamit egy olyan törvény alapján, amit akkor még be sem terjesztettek, most meg ez. És ez szerinted nem ész nélküli kapkodás, hanem tájékoztatási hiba. Visszavonom a kérdést, hogy hülye vagy-e, hülye vagy.

törppicur 2017.04.14. 17:38:06

Az a kiemelt 3 pont eléggé sikertelen kiemelés.
1. Az egyetértés kérdése azért nem kérdés, mert ritkán a jobbik, még ritkábban az LMP egyetért a fidesszel, de a többi akkor sem ért egyet vele, ha mondjuk a fűről azt állítaná, hogy zöld. Ezért gondolom könnyű olyan kérdést feltenni, amiben a törpe ellenzékiek egymással egyetértenek, különösen, ha ismert a fidesz véleménye.
2. A CEU-nak pont semmi köze az egészségügy helyzetéhez, de még az oktatáséhoz sem sok, Néhány száz olyan magyar fiatalt érint, akit a szülei amúgy Nyugat-Európa egyetemeinek jó részére ugyanennyi pénzből befizethetnék. A soros-ösztöndíjat legfeljebb egy másik libbantképzőbe fizetné be.
2-3. Egyszerűen nem igaz, hogy tragikus lenne az oktatás és egészségügy helyzete. Egyrészt még Bálintot és Ágnest is kibírták a rendszerek, másrészt ha lassan is de fejlődnek. Ez nem hit kérdése

paraszthajszal 2017.04.14. 17:47:48

@törppicur: "Egyszerűen nem igaz, hogy tragikus lenne az oktatás és egészségügy helyzete. Egyrészt még Bálintot és Ágnest is kibírták a rendszerek, másrészt ha lassan is de fejlődnek. Ez nem hit kérdése"

Fejlődnek. Vissza.

www.oecd.org/hungary/pisa-2015-hungary.htm

2006 óta minden fontosabb mutatóban visszaesett a közoktatásunk színvonala. Összpontszám, matek, szövegértés, mind a béka feneke alatt.

Egyvalamiben viszont igazad van: Nem hit kérdése. Tényszerűen vagyunk szarok.

Nemfajtalan srác 2017.04.14. 17:48:35

@élhetetlen:
A CEU és a Középeurópai Egyetem (KEE) két különböző jogi személy. Az egyik odakint van bejegyezve Soros székházában, de csak kamuegyetem, mivel nem végez oktatási vagy más egyéb tevékenységet. A KEE itt van bejegyezve, és eddig is legálisan működhetett volna mint hazai egyetem, ezután se változik semmi a szempontjából

Egy mutyikonstrukció keretében viszont a hazai KEE a CEU mint amerikai egyetem kihelyezett részlegének van Soroséknál feltüntetve, ami eleve hazugság, de erről nem akarnak lemondani. Jogtechnikai szempontból nagyjából ez a mostani konfliktus lényege. És egyben ennyit a CEU-ról meg a transzparenciáról

Zionnépe 2017.04.14. 18:24:48

@Pipas: Igen, ha nem vetted volna észre jelenlef sokkal több ember szeretne egy ÉnisSorossalVagyok kitűzőt, aki sosem ártott neki vagy valami családtagjának, barátjának, ismerősének, mint a kormány. Evvan, mindig van utolsó csepp!

Jelenleg sokan az aksztásról nem a szobaajtóra akasztható táblákra asszociálnak - örüljön a kormány, hogy nincs halálbüntetés az EU-ban, mert végiglógatnák őket az Andrássyn hamarosan!

@Nemfajtalan srác:
Nagyon remélem kihasználják ezt a jelenlegi népharagot (anno a netadót is azért vonták vissza, mert tudják a matekot - az utcára özönlő tömeg kb 100x-osa utálja most őket! )

Az pedig, hogy eddig nem volt értelmes kormányprogram, nem jelenti, hogy ezután sem lesz. Lassan annyi balfaszságot csinált a kormány, hogy elég csak annyit mondani az új kormányprogramra: visszavonunk minden elcseszett baromságot, lesitteljük az összes országszétlopót és az okatatásra, egészségügyre és az utakra annyit fordítunk ezután, mint amit eddig stadionokra, várbaköltözésre, elsíbolt közpénzre (via MNB).

Ennél több és közérthetőbb nem is kell !

Soros helyében pedig kilóra felvásárolnám az összes "népszavazás-kezdeményezést ellehetetlenítő alkatú" kétajtós szekrényt és elő kordonban záratnám velük körbe a parlamentet, ahonnan a kormámytagoknak csak a lemondási nyilatkozatával a kezében lehetne kijönni!
Sajnos Sorosbá ehez túl demokrata és liberális ;-)

Budapest a kutyaszar városa 2017.04.14. 18:29:01

@Túlélő ...: Milliárdokat ? Ezer milliárdokat, euróban ! Amit meg nem lopnak el, azt elherdálják. 10 év múlva tele lesz az ország üresen kongó, lepukkant, már az őrzésükkel is sok pénzt felemésztő stadionnal, sportlétesítménnyel, lőtérrel, az önkormányzatok bedobják a törölközőt, mert nem fogják a végtelenségig finanszírozni a fölösleges épületeket. Termálfürdőt is bezártak már, többet is az elmúlt években, de azért a narancshiénák tovább bővítik még a makóit is pl., pedig masszívan veszteséges.

Ma Baker 2017.04.14. 18:44:11

Komoly fordulat jöhet tényleg. Véglegesen magára égeti a sorosista billogot számos ellenzéki párt és civil szervezet, majd ezek a pártocskák eltűnhetnek a palettáról.

Ma Baker 2017.04.14. 18:47:59

@Zionnépe: "vetted volna észre jelenlef sokkal több ember szeretne egy ÉnisSorossalVagyok kitűzőt, aki sosem ártott neki vagy valami családtagjának, barátjának, ismerősének, mint a kormány."

Hát elég szomorú lenne ha a többség úgy gondolkodna mint te. A példád olyan mintha a béka a fazék vízre haragudna, nem az emberre, aki feltekerte alatta a gázt. Most veszem észre a nickedből, hogy aranyos cionista zsidó vagy. Így már érthető csalódottságod a fidesz népszerűsége miatt.

Ma Baker 2017.04.14. 18:51:26

@paraszthajszal: "2006 óta minden fontosabb mutatóban visszaesett a közoktatásunk színvonala. Összpontszám, matek, szövegértés, mind a béka feneke alatt."

És mi ebben a meglepő? Mostanra ért be a szocik "segílyes" politikája. Orbánék 2010 óta a munkához kötik az családi adózást. Meg lehet majd nézni az oktatási eredményeket megint 4-5 év múlva.

nemecsekerno_007 2017.04.14. 19:02:24

Vannak akik máris mennek tüntetni ahogy a patás Orbán azt akarja.

Annyira szánalmas :( Szerintetek ez a legnagyobb problémánk?

élhetetlen 2017.04.14. 19:12:17

@Nemfajtalan srác: Kis gond van az erőben. A két jogi személy rendben. Az egyik eléri, hogy egy másik országban végezze a képzést, de végzi, ez nem kamu, és abban az országban is akkreditált, ahol bejegyezték, és Magyarországon is. A Ceu-nak, és a KEE-nek licensz szerződése van erre, mi ebben a hazugság? A gond az erőben igazán ott van, hogy ezt a magyar kormány meg akarta szüntetni, (nem bezárjuk, csak a működési engedélyük szűnik meg), most meg azzal jön Palkovics, hogy csak egy licensz szerződés kell, mégsem kell szövetségi szerződés, és minden mehet tovább. Tehát hoztunk egy törvényt, és most elmondjuk hogyan engedjük megkerülni. Na, ennyit a transzparenciáról. Arra meg már nem akarok befizetni, hogy amiről Palkovics beszél, a törvény nem arról szól, tehát, hogy a kormány mit lép egy megállapodás után fél év múlva? Hát, a tisztesség nem a kormány oldalán keresendő, de a józan ész sem. De jó lehet neked, hogy Palkovics szövege után is tisztán látod a dolgokat.

Nemfajtalan srác 2017.04.14. 19:13:41

@Zionnépe:
"sokkal több ember szeretne egy ÉnisSorossalVagyok kitűzőt, aki sosem ártott neki vagy valami családtagjának, barátjának, ismerősének, mint a kormány."

Az oroszok elleni embargó miatt nekem például harmadával kevesebb az éves jövedelmem, és akkor még csak a közvetlen károkat számolom. Az embargóra az ukrajnai puccsot követő események miatt került sor, amiben Soros keze benne van könyékig

Az arab tavaszi fesztivál óta meg gyakorlatilag nem lehet elutazni Tunéziába, Egyiptomba, meg a többi berobbant országba, ahol azelőtt legalább rend volt

A "menekültek" ide irányítása meg aztán egy igazi nagy jótétemény! Most éppen több órás várakozást jelent a határon, távlati hatásait tekintve pedig az egész EU felbomlását eredményezheti. Mindenesetre a Brexitben jó vastagon benne van

És ezt mind a jóságos drága Soros bácsinak köszönhetjük. Aki szerint az egyes nemzetállamok lerombolása, az EU szétesése mennyire jó és szükségszerű

Nemfajtalan srác 2017.04.14. 19:23:06

@élhetetlen:
Az egészet nem érted, pedig világosan leírtam

A felsőoktatási törvény már 1993 óta hazai egyetemekről és külföldi egyetemekről beszél. Tehát a kettőre két különböző szabályozás vonatkozik. Soros viszont ezt a ketőt (CEU és KEE) egybemosta úgy, hogy mindkettőből a legelőnyösebbet mazsolázza ki magának

A mostani törvénymódosítás ezt a trükközést, kicsit durvábban fogalmazva csalást igyekszik átláthatóvá tenni, de semmiképp nem akadályozza a KEE további működését. Hogy a CEU-val kötött ilyen-olyan licensz szerződés mennyire járható út, az a KEE jövője szempontjából egy marginális kérdés. Jogászok lehet hogy találnak rá kiskaput, ezt nem tudom most megmondani

Nemfajtalan srác 2017.04.14. 19:32:04

@Zionnépe:
"annyi balfaszságot csinált a kormány, hogy elég csak annyit mondani az új kormányprogramra: visszavonunk minden elcseszett baromságot, "

Gondolod tolong majd a nép, csak hogy visszaállítsák a devizahitelek eredeti állapotát, felemeljék a gázárakat a korábbi szintre, adómentességet kapjanak a bankok az SZJA kulcsának felemelése mellett, visszahívjuk az IMF-et hogy tovább diktálják a megszorításokat mint azelőtt, és most például Görögországban?

Zionnépe 2017.04.14. 19:49:53

@Ma Baker: Miután kizsidóztad magad, remélem akikre vonatkozik majd felróják ezt neked alkalomadtán... Addig is nézd meg a Mátrixot, hogy tudd honnan jött a nickem!
De lottóra ne pazarolj pénzt :-)

@Nemfajtalan srác: Nem világos, mi köze Sorosnak az oroszok elleni embargóhoz amit saját maguknak provokáltak ki Putyin mérhetetlen kapzsiságának köszönhetően ?!
Ugyanígy a kedvenc üdülőhelyeid is ennek az áldozatai!

Talán ezért leginkább Putyinra kéne haragudj, ahogy orosz kollégáim is teszik...

A nemzetállamok lerombolása az egységesebb EU érdekében valóban egy lehetséges szempont Soros szemében, de nagyon kicsi pont ő ebben a témában! Amennyiben nem az lenne, már rég besózta volna Viktor nyomát is.

élhetetlen 2017.04.14. 19:51:39

@Nemfajtalan srác: Ja, nem értem, csak te. „kicsit durvábban fogalmazva csalást igyekszik átláthatóvá tenni, de semmiképp nem akadályozza a KEE további működését.”. Igen, de a KEE csak magyar diplomát adhat ki. A CEU-t akarták megfúrni a törvénnyel, bár attól a debreceni egyetem diplomáját még nem fogadták volna el Amerikában, de dögöljön meg a szomszéd tehene, főleg, ha jobban tejel. A KEE veszélybe kerüléséről senki nem beszélt, csak az előbbi apróság létezett, mint cél. És a mostani szöveg, hogy csak a licensz kell, és továbbra is kiadhat a CEU Amerikában is érvényes diplomát. Nem zavar, hogy a kormány egy hete még csalózott, most meg ezzel a szöveggel jön? Te ezt világosan látod, és elfogadod? Gratulálok!

Nemfajtalan srác 2017.04.14. 20:01:38

@Zionnépe:
"Nem világos, mi köze Sorosnak az oroszok elleni embargóhoz"

Akkor te nagyon átaludtad az elmúlt éveket. Gondolod, hogy Soros az embargó ellen lobbizna?

Egyiptomot és Líbiát aligha lehet az oroszok számlájára írni. Mint ahogy az IS és a többi iszlámista terrorszervezet se tőlük kapott támogatást (erkölcsi és fegyveres támogatást beleértve), nem beszélve még Oszama Bin Ládenről

Soros pedig nem az EU szorosabbra fonódását, hanem a szétesését vízionálta, amihez meg is adta a segítséget a migránsok ide irányításával. Ismered azt a fogalmat, hogy önmagát beteljesítő jóslat? Soros elismert guruként gyakran élt ezzel az eszközzel a tőzsdéket befolyásolva a saját céljai érdekében

Nemfajtalan srác 2017.04.14. 20:10:46

@élhetetlen:
Ha a debreceni egyetem diplomáját elfogadhatóvá lehet tenni Amerikában, akkor a KEE diplomát is. Az viszont nem megy, hogy az egyiknek már kiindulásból más a helyzete, és erre még rá is erősít a Soros által kimutyizott Lex CEU (2004/61 tv.)

Tudod, ez a liberális piacgazdaság elveinek mond ellent, mint versenysemlegesség, egyenlő esélyek, állami be nem avatkozás. Persze ha saját bizniszéről van szó, a vén róka pont az ellenkezőjét csinálja, mint amit elhint szerteszét a világon.

És ehhez akadnak még tüntetők is, akik közül persze meg tudom érteni azokat, akik részesülnek az általa kiügyeskedett előnyökből, na meg a kiosztott zsuzskából. Ezeknek a körét kéne egy kicsit átláthatóbbá tenni, és máris náshogy néz ki a kérdés

élhetetlen 2017.04.14. 21:08:51

@Nemfajtalan srác: Kár beléd a szó. Nem foglalkozol azzal, hogy a kormány hogyan vált köpönyeget, te valami vélt igazságot emlegetsz. Az debreceni egyetem ugyanúgy köthetne egy amerikai egyetemmel ugyanilyen szerződést, (ja, nem az új törvény szerint, hanem Palkovics új szövege szerint), ha valamelyik elismerné. Soros csak annyit tett, hogy elismertette (akkreditálta ) az egyetemét Amerikában is. Fúj, kinyírni, csaló, mert erre a debreceni egyetem rektora nem volt képes, vagy eszébe sem jutott. Ezzel a versenysemlegességgel eléggé mellé mentél, mert az nem azt jelenti, hogy, ami nekem nem sikerült, azt tiltsuk meg másnak is. Márpedig Magyarországon most nagyon ez megy. Nem működik a CBA, büntessük a többi láncot, mert a versenysemlegesség? Kapj már az agyadhoz, ha egyáltalán van. Befejeztem, vagy megértetted, vagy nem, nem kívánok több időt rád fordítani.

apro_marosan_petergabor 2017.04.14. 21:30:41

@Tarlós elvtárs kutyaszaros városa:
A FIDESZ-KDNP irányítása alatt 2010 óta kilábalt Magyarország abból a szuaréból, amibe a szadesz-maszop (egy galeri valójában) rablóbanda lökte.
Megy tovább felfelé, s ez így van jól, remélem még jó ideig.
Van programod is, vagy csak anyázni, acsarkodni, köpködni tudsz - és tovább tűröd a szadeszes média agymosását, hazugságait?

Zionnépe 2017.04.14. 22:11:47

@Nemfajtalan srác: Akkor még 1x Líbia, Egyiptom, Szíria - mi a közös bennük? Mindegyik élén egy Putyinnal parolázó és kapzsi diktátor áll(t). A diktátorok országának előbb-utóbb mindig csúnya sors jut... jelenleg efelé sodródik Magyarország is!

A Görögök - bár imádjuk Görőgországot a feleségemmel és 8 éve járunk oda nyaralni- iszonyat lusta és önsorsrontó nép jelenleg! Bár a turizmusuk iszonyú erős, és jól hoz a konyhára, eleve olyan törvényeket hoznak, ami az adók kijátszását elsíbolását teszi lehetővé. Lásd, náluk amelyik háznak nincs épületnek teteje (röviden fogalmazva), nem kell adót fizessenek utána! Számold össsze, ha arra jársz, hány "befejezett" házat látsz?

Az a görög csak, aki legalább 2 órát issza a frappéját (de addig nem dolgozik, csak bent van a munkahelyén), és külön jutalmat fizetnek annak a munkavállalónak ill. közalkalmazottnak, amelyik hajlandó nyitáshoz képest fél óra késésen belül megjelenni a munkahelyén!
A közalkalmazottak szintén irdatlan számban vannak, de ugye adóbevételek alig.

Számlát csak nagy duzzogva adnak - szinte sértés kérni bármiről - a boltokban legalább 2 pénztárgép van, amiből adót fizetnek abba csak hébe-hóba ütnek be valamit. A kártyás fizetés ritka, mint a fehér holló.
Ennek fejében pedig iszonyat magasak az áraik is!

Most szerinted az, hogy az IMF szerette volna, ha ezeket a dolgokat "megreformálják" és végre a saját lábukra állnak az baj??? Úgy, hogy közben azóta is tömik őket pénzzel...

Magyarországin pedig a tőkés nyugati országok bizalmának teljes leépítése folyik.

Az átterhelt különadók a lakosságot súlytják főleg, amikor az IMF-el csak "kávézni" ült le a kormány 2 hét alatt 254-ről 242-re erősödött a Forint. Szerinted mi lett volna, ha szépen mindig mindent beígérnek amit az EU és az IMF kér és - ahogy most is csinálják a köpömyegforgatást, az ország erősítéséért teszik? Mostanra már 150-160 Ft körülire erősödhetett volna a Forint az Eurohoz képest és igen, annak örült volna minden devizahiteles, nyaraló, importőr. És főleg rezsicsökkentés semm kellett volna (mesterségesen), árfolyamgát (ami ugye szintén elég nagy kibaszás lett), és még az importtal együtt a behozott rövidtávú fogyasztási dolgok ára is esett volna, verseny terén meg kialakított volna egy egészséges árversenyt!

Az exportunk pedig élből úgy szar ahogy van! Vagy alacsony hozzáadott értékű dolgokat adunk el külföldön és/vagy versenyképtelen árakon!

Szerinted hogy van az, hogy a német, francia, olasz, spanyol munkabérek és a jellemzően magasabb alapanyagköltségek, energiaárak mellett mégis jobb minőségű és olcsóbb termékeket tudnak gyártani? Az egész élelmiszer és vegyiáru piac ilyen.

És ez mind a kormánynak "köszönhető. Ami értelmes húzás volt tőlük az alacsony szja, a családi adókedvezmény, a Nagypéntek, mint ünnepnap és a kerítés a határon. A menedzselése és pr-ja viszont a lehető legpocsékabb!
Ügyes tárgyalással és helyezkedéssel elérhették volna, hogy az EU fizesse az egészet és még segítsenek is a kiépítésben, meg pláne az őrzésében.

Ehelyett - bár tény, hogy kellett - mindent direkt elcsesztek, mert véletlenül ennyire nem lehet.

Emellett viszont szinte felsorolhatatlanul sok eszement baromság, irdatlan mennyiségű elherdált és szétlopott pénz, és Magyarország pr-jának módszeres lerombolása, a lakosság elszegényítése, a demokratikus alapok felszámolása, az okatatás lezüllesztése, szociális intézmények
(gyermek- és nyugdíjas otthonok) nyomorba való taszítása, fékek - és ellensúlyok rendszerének lerombolása, a természet megkárosítása (fák, zöldterületek kiírtása, atomhulladékraktárra való pénz felélése), az ország kijátszása és újra Oroszországtól való függőségbe állítása, a szabad média felszámolása, és újabban már a civil szféra ellehetetlenítése van a mérleg másik serpenyőjében!

Zionnépe 2017.04.14. 22:13:31

@apro_marosan_petergabor: Egyedül az EU-ból és a demokratikus országok közül "lábal" ki lassan, de biztosan Magyarország, lásd az előző hsz!

Nemfajtalan srác 2017.04.14. 22:23:33

@élhetetlen:
"Az debreceni egyetem ugyanúgy köthetne egy amerikai egyetemmel ugyanilyen szerződést, "

Ugyanúgy, mint ahogy Soros Középeurópai Egyeteme is köthet? Akkor mi ezzel a gond?

Milyen versenysemlegesség az, amikor Soros egyeteme a testre szabott Lex CEU-ban (2004/61) felmentést kap a mindenki másra kötelező feltételek teljesítése alól? És nehogymár azt mondd hogy a kormány köpönyeget fordított, mert azt a törvényt Gyurcsány és Magyar Bálint hozta

Nemfajtalan srác 2017.04.14. 22:40:50

@Zionnépe:
Egyiptomban nem kimondottan oroszbarát, hanem egy Amerika teljes támogatását élvező féldiktatúra volt. Ezt felváltotta egy katonai junta irányítása alatt álló nyílt diktatúra, amit továbbra is hol aktívan, hol hallgatólagosan támogat az USA

Bombázni őket éppen ezért nem fogják, ugyanúgy, mint a többi hasonlóan diktatórikus amerikabarát arab rezsimet. Arra ott vannak az oroszbarát arab rezsimek, és ezt a háborús pozíciószerzést kell eladni a médiának úgy, mintha valami igazságtétel történne. Bárki le tudja mérni Magyarország példáján, mennyire fedi az igazságot a "diktátorok" elleni harc Soros, a State Department és más nagy globális igazságosztók részéről. Remélem nálunk nem akarnak majd vegyi fegyvereket felfedezni, mint Irakban vagy most Szíriában

Nemfajtalan srác 2017.04.14. 22:49:16

@Zionnépe:
Ami a görögöket illeti, én kicsit másként látom. Két külön világ a görög állami alkalmazott, aki keveset és szarul dolgozik, és még ezen a kevésen is fel van háborodva. Én is sokat jártam kint, és sokszor tapasztaltam. A maszek viszont úgy dolgozik mint a megszállott, és egyáltalán nem igaz hogy magasak az árak, sőt az egyik legalacsonyabb a mediterrán térségben

Szóval a görögök besétáltak a kommunizmus csapdájába, rengetegen közülük spontán kommunisták, és úgy is működött a gazdaság. Ezt pedig mindenki elnézte nekik, az összes államháztartási csalással együtt. az IMF, az európai központi bank, az európai bizottság gyakorlatilag falazott nekik. Éppen úgy mint Gyurcsányéknak annak idején a 9%-os államháztartási deficithez és a nyakló nélküli eladósodáshoz. Mindkettő a szokásos szocimutyi, és ha ugyanúgy ment volna tovább, most fej fej mellett lennénk a görögökkel

Nemfajtalan srác 2017.04.14. 23:01:39

@Zionnépe:
"Szerinted mi lett volna, ha szépen mindig mindent beígérnek amit az EU és az IMF kér és - ahogy most is csinálják a köpömyegforgatást, az ország erősítéséért teszik? Mostanra már 150-160 Ft körülire erősödhetett volna a Forint az Eurohoz képest "

Dehogy 150-160 forintra! Egy forint már egy eurót érne, így a magyar átlagfizetés a legmagasabb lenne az EU-ban, sőt az egész világon!

De most komolyan, miből gondolod, hogy az államcsőd közelében táncoló Magyarországon felértékelődik a nemzeti valuta? Mert járt az még 300 fölött is az "elmúltnyolév" idejében

Az egész magyar ipart és termelő gazdaságot szétprivatizálták az IMF határozott utasítása szerint, akkor hogyan lehetne itt komoly hozzáadott értékű termelést folytatni?

élhetetlen 2017.04.14. 23:31:53

@Nemfajtalan srác: „És nehogymár azt mondd hogy a kormány köpönyeget fordított, mert azt a törvényt Gyurcsány és Magyar Bálint hozta”. Vedd már észre, hogy a kormány a két héttel ezelőtti álláspontjának az ellenkezőjét mondja most. Ne Ádámmal és Évával gyere. Nem érted? Két hete csalók, törvénytelenek voltak, szövetségi szerződés kellett volna, most meg csak egy tagállami megállapodás kell, és egy licensz, bár a törvényt átverték. Ők sem értik, mit beszélnek, de te érted. Ja. Vagy lemaradtál egy körről? Hagyd a hülyeségeidet. Unom.

Nemfajtalan srác 2017.04.14. 23:40:56

@élhetetlen:
Szerintem csak te nem érted, hogyan kell jogilag értelmezni az elvégzett törvénymódosításokat

Ehelyett csak a hozzád hasonló jogi analfabétáknak feltálalt politikai kutyatápot falod, anélkül hogy tudnád miből készül az ilyen. Kiragadott és összeollózott, önkényesen interpretált nyilatkozat-töredékek, a szellemi restek számára megdarálva hogy még rágni se kelljen

Zionnépe 2017.04.15. 04:23:29

@Nemfajtalan srác: Bárhol a világon, ahol diktatúra van - mindegy milyen barát - a végére mindig totális pusztulás az országnak! És Magyarország efelé tart.

A görögöknél az állami alkalmazottak égetik el a pénzt, a magánszféra meg elcsalja az adót, de ipari mértékben! Mint írtam, alig adnak számlát, sőtt sértésnek veszik, ha kér valaki, az adót fizetni való kasszákba kb a 100-ad része megy. Az építőiparban napközben csak reggel dolgoznak ímmel-ámmal valamit meg koraeste. Persze ez érthető, pokoli meleg van nyáron.

Novembertől-májusig egymást érik a hivatalos és félhivatalos ünnepeik, amik akár 1-1 hétig is tartanak a rákészülésekkel, levezetéssel.

Nem véletlwnül jó üdülőhely, nyugis nem kapkod senki és alig van koránkelő ;-) !

Államcsőd közeli helyzetről egyedül a Fidesz kezdett rizsálni, sose volt olyan!
Amit IMF hitelt felvett az ország, nettó baromság volt, legalábbis a lehívása. Viszont anno a Fidesz sem ágált ellene, és sosem számoltatták el Gyurcsányt azóta sem, mire is ment el a pénz az OTP kitömésén kívül! Az viszont tudtommal visszafizette.
A maradékból pedig még a Fidesz is megvette a Mol pakettet...

A 150-160-as árfolyam lehet túlzás, de a mai 300-as is. Ahogy írtam, mikor csak belengették a tárgyalások folytatását, azonnal erősödött a Forint. Igaz nem 256-ról, hanem 294-ről 278-ig ( igen időközben megnéztem az akkori árfolyamot).
És ezt a 278-at tudták volna bőven tovább erősíteni. De miután Matolcsy az MNB-ben a magas Forint-Euro árfolyam rést használta ki és tette gyorsan pénzé a devizatartalékot, így eszükben sem volt.

Gyurcsányt is el kellene számoltatni, Demszkyvel együtt, de Orbánékat is! Nem szabad hagyni, hogy mindig arra mutogasson vissza a jelen kormány, hogy "de a korábbi is balfasz volt" Ha nincs felelősségrevonás, mindig minden kormány szívi fogja Magyarország vérét!

El kell őket számoltatni, és lecsukni. Mindegy, hogy közbeszerzés kijátszása magas áron, haveri/családi cégekbe, vagy 20%-ot viasszacsorgató "kiárult" közbeszerzések miatt, avagy szándékosan a szükséges cél helyett saját hobbira/hóbortra költés miatt.

Pipas 2017.04.15. 07:03:59

@Zionnépe: "Államcsőd közeli helyzetről egyedül a Fidesz kezdett rizsálni, sose volt olyan!"

Hát persze, egyedül a fidesz beszélt államcsődről. Igaz, hogy már 2006-ban, az ősződi beszédben azt magyarázta gyurcsány, hogy elmentek a falig, hogy túl vannak minden lehetőségen és csak a vakszerencse mentette meg az országot, de igen, nem mondta ki az államcsőd szót.

Aztán amikor felvették az imf gyorskölcsönt, akkor megint nem mondták ki az államcsőd szót. Igaz, imf kölcsönt az vesz fel, aki bajban van, meg el is mondták, hogy napokon múlott a nagy baj, de nem mondták ki, hogy államcsőd.

"Amit IMF hitelt felvett az ország, nettó baromság volt, legalábbis a lehívása."

Tehát nem is kellett volna az IMF hitel, aminek a legendával ellentétben a nagy részét az állam finanszírozására fordítottak, mert az államot lehetett volna másból is finanszírozni. Rajtad kívül persze senki sem tudta miből, de mindegy.

"Viszont anno a Fidesz sem ágált ellene,"

Ó, nem, csak a parlamentben. De persze nem kötelező nézni a parlamenti közvetítést, arról meg te nem tehetsz, hogy épp olyan sajtót olvasol, ahol a cocik elleni tiltakozás nem volt olyan nagyon hangsúlyos. Gondolom arról sem számoltak be, amikor az mszp képviselők azon röhögtek a parlamentben, hogy "elittuk". Mármint amikor el akarták számoltatni a kormányt, hogy az esedékes részlet mire ment el, akkor az egyik képviselő azt mondta, hogy "elittuk".

"és sosem számoltatták el Gyurcsányt azóta sem,"

Nincs olyan, hogy egy volt miniszterelnök "elszámoltatása". Amikor behívták meghallgatni metró ügyben, akkor egyszerűen nem ment el. A parlamentbe sem megy be. Amikor legközelebb a liberális demokráciát véded, akkor majd tudod, hogy ez többek közt azt jelenti, hogy a gyurcsány meg a többi volt szoci kormánytag érinthetetlen azért, amit a hatalmon tettek.

"mire is ment el a pénz az OTP kitömésén kívül! Az viszont tudtommal visszafizette."

Keress rá a neten. Három perc. Az mszp kormány a felvett pénz nagy részét az állam finanszírozására használta fel:

"A kormány akkor azért kért segítséget az IMF–EU–Világbank-triótól, mert a válság idején teljesen befagyott a magyar kötvénypiac, így a segítség nélkül valószínűleg csődbe ment volna az ország. "

"A költségvetési hiány fedezésére 2008-ban 262 milliárd forintot, 2009-ben mintegy 470 milliárdot, 2010-ben pedig 327,6 milliárdot költöttek, a 2009-es bankmentő csomagra 511,5 milliárdot fordítottak (bár ezt később a bankok visszafizették), 770 milliárdot vitt el a 2009-ben lejárt állampapírok finanszírozása és 567 milliárdot az állampapírok visszavétele, de jutott még 498,6 milliárd forint a 25 százalékos Mol-részvénycsomag megvásárlására is."

Pipas 2017.04.15. 07:13:12

@Zionnépe: "És ezt a 278-at tudták volna bőven tovább erősíteni."

1. A Magyar Nemzeti Banknak nincs árfolyamcélja. Törvény van rá, hogy a nemzeti bankunk nem próbálja meg a forint árfolyamát befolyásolni. Az árfolyamsávot 2008-ban az mszp kormányzása alatt törölték el.

2. Csak azért, mert neked történetesen jobban jönne az erősebb forint tiszta marhaság lenne erősíteni a forintot. Miért használna egy egész ország olyan árfolyamot, ami a te fizetésedet megemelné egy kicsit, közbe meg az egész külkereskedelemnek rossz lenne. Sokkal egyszerűbb lenne, ha megegyeznél a munkáltatóddal, hogy adjon több fizetést.

Vagy úgy gondolod, hogy megegyezel a munkáltatóddal, elégedetten hazamész, te felemeled a forintárfolyamát, aztán szegény munkáltatódnak majd a sok pénzt ki kell csöngetni? Azért ez aranyos.

Pipas 2017.04.15. 07:17:38

@Zionnépe: "De miután Matolcsy az MNB-ben a magas Forint-Euro árfolyam rést használta ki és tette gyorsan pénzé a devizatartalékot, így eszükben sem volt."

A nemzeti banknak két módja van arra, hogy erősítse a forintot. Az egyik az alapkamat emelése, a másik az, ha devizát ad el és ebből forintot vesz. Amikor azt mondod, hogy nem devizatartalékot kellett volna eladnia, hanem erősítenie kellett volna a forintot, akkor teljesen nonszensz amit mondasz, az MNB erősítette a forintot, amikor devizatartalékot adott el.

Zionnépe 2017.04.15. 10:00:01

@Pipas: Ne hazudj!!!

Matolcsy maga ismerte el, hogy "jól jött az a pénz" amit történetesen azóta is próbál 1000 féle módon lenyúlni, elkölteni (mármint amivel megrabolta a devizahiteleseket).

Nekem meg csak "jobb" a gyenge forint sőtt a méggyengébb... ugyanis 4 éve külföldön dolgozok és Euróban kapom a fizetést.

Ellenben anno Viktor és Matolcsy is elmondta, hogy "az ország érdeke az Euroárfolyamot 300-315 Ft közötti sávban tartani".

Ez egyedül az ő érdekük, meg azon balfaszoké, akik nem tudnak versenyképes árakon és minőségben előállítani exportra termékeket.

Pipas 2017.04.15. 10:17:52

@Zionnépe: "Ne hazudj!!!
Matolcsy maga ismerte el, hogy "jól jött az a pénz""

És én ezzel szemben azt állítottam, hogy... várjunk csak, semmi olyat nem mondtam, amit ez cáfolna. Akkor miért is hazudtam volna? Miért vádoltál azzal, hoyg hazudtam, mi az, ami nem igaz abból, amit mondtam?!

"Nekem meg csak "jobb" a gyenge forint"
Irreleváns. Azt sérelmezted, hogy túl gyenge a forint, ebből arra gondoltam, hogy neked biztos nem jó ez. Amit leírtam az attól független, hogy neked jó -e vagy nem.

"Ellenben anno Viktor és Matolcsy is elmondta, hogy "az ország érdeke az Euroárfolyamot 300-315 Ft közötti sávban tartani".
Ez egyedül az ő érdekük"

Ez egy vélemény. Szerinted jobb lenne az erős forint, szerintem meg nem lenne jobb.

"meg azon balfaszoké, akik nem tudnak versenyképes árakon és minőségben előállítani exportra termékeket"

Egyenlő esélyekkel kell versenyezzenek a magyar és a külföldi vállalkozók az európai és a világpiacon. Ez a kormány feladata, ezt kell mindenképp elérni.

Az mszp alatt 250 forint volt egy euró és 12% körül volt a kamat. Akkora hátrányból indeultak a magyar vállalkozók, hogy arra szó nincs. Mit gondolsz mitől megy jobban a bicikli most?

élhetetlen 2017.04.15. 13:38:26

@Simicska kibérelte Vonát a személyes bosszújára: „pár tucat gender szakos félhülyével(mert ezek még egy valódi egyetemet sem tudnak elvégezni)”. Félre ne érts, nem érdekel a véleményed, csak egy apróságra hívnám fel a figyelmedet. A CEU-n posztgraduális képzés folyik, tehát aki ott „gender szakos”, az már mind végzett egy „valódi” egyetemen. Érted?

élhetetlen 2017.04.15. 14:17:01

@Nemfajtalan srác: „Az debreceni egyetem ugyanúgy köthetne egy amerikai egyetemmel ugyanilyen szerződést, (ja, nem az új törvény szerint, hanem Palkovics új szövege szerint)”. A régi szerint köthetett volna, a mostani szerint már nem, mert ezt azért hozták, hogy a KEE se köthessen ilyen szerződést. Tudod, az a „szövetségi” szó, míg az oktatás az USA-ban nem szövetségi hatáskör. A törvény: . net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100204.TV
„(6) Az (1) bekezdésben megjelölt, külföldi oklevelet kibocsátó felsőoktatási intézmény Magyarországon nemzetközi szerződés alapján is létrejöhet és működhet. Ezen felsőoktatási intézményeket az oktatási hivatal hivatalból felveszi nyilvántartásba, és az intézmények törvényességi ellenőrzésére vonatkozó rendelkezéseket a törvényben kihirdetett nemzetközi szerződés eltérő rendelkezésének hiányában kell alkalmazni.”. Amiről most Palkovics hablatyol, hogy mégsem kell szövetségi szerződés, és mehet minden tovább, azt hozd össze a törvénnyel, ha már olyan komoly jogértelmező vagy, és nem a politikailag feltálalt kutyatápot falod. Na mindegy, ebből is csak annyit fogsz érteni, hogy neked van igazad.

Pipas 2017.04.15. 14:19:47

@élhetetlen: "Tudod, az a „szövetségi” szó, míg az oktatás az USA-ban nem szövetségi hatáskör. A törvény: . net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1100204.TV"

Nem akarlak elkeseríteni, de a "szövetségi" szó nem szerepel az általad linkelt törvényben. Akkor?

élhetetlen 2017.04.15. 14:44:17

@Pipas: Ez van, bakiztam. Nem szerepel a szövetségi szó, hanem a nemzetközi szerepel. (azaz, nem elég a tagállami). Akkor most változott valami jogilag?

paraszthajszal 2017.04.15. 14:45:55

@Pipas: A törvényszövegben a „föderatív” szó szerepel, illetve a „központi kormányzat” szó. Ti. az, hogy ha nem a központi kormányzat köt ilyen nemzetközi szerződéseket, akkor is vele kell a kormánynak előzetesen megállapodnia (más kérdés, hogy ha nem az ő hatásköre, akkor nyilván nem csak nemzetközi szerződést nem fog kötni, hanem tárgyalni/megállapodni se, de ittnszándékosan szabtak a CEU számára teljesíthetetlen feltételt.)

76. § (1) a) „magyarországi működésének elvi támogatásáról szóló, Magyarország Kormánya és a külföldi felsőoktatási intézmény székhelye szerinti állam Kormánya által kötött - föderatív állam esetében, amennyiben a nemzetközi szerződés kötelező hatályának elismerésére nem a központi kormányzat jogosult, annak központi kormányzatával létrejött előzetes megállapodáson alapuló - nemzetközi szerződés kötelező hatályát a szerződő felek elismerték”

Pipas 2017.04.15. 18:37:49

@élhetetlen: "hanem a nemzetközi szerepel. (azaz, nem elég a tagállami)"

A tagállam nem nemzetközi? Fura lenne, ha magyarország kötne egy megállapodást egy tagállammal és az nem lenne nemzetközi.

@paraszthajszal: Az idézett szöveg szerintem pont arról szól, hogy ha nem a szövetségi kormányzat jogosult, akkor nemzetközi szerződés is elég. Szerintem pont ezzel tették lehetővé, hogy a CEU ilyet intézzen magának amerikában. Nemzetközi szerződést new york állam és magyarország között.

Én így értelmezem ezt a szöveget.

élhetetlen 2017.04.15. 19:03:28

@Pipas: Persze, persze. Ha Bécs köt egy szerződést Ozorával, az is nemzetközi. Csak akkor azt nem értem, mire kellett ez a törvény, mert New-York állam, és Magyarország között volt szerződése a CEU-nak, mindkét helyen akkreditálva volt, és miért ment hetekig a szöveg, hogy a szövetségi kormánnyal akar tárgyalni az Orbán kormány. De biztosan csak nem értem, mint ezt már páran elmondtátok. Az a lényeg, hogy ti értitek. Bocs a többes számért, de Nemfajtalan oldalán szálltál be erősítésnek. Ő is jogtudós.

Pipas 2017.04.15. 21:36:16

@élhetetlen: "New-York állam, és Magyarország között volt szerződése a CEU-nak,"

Tényleg? Hol van?

Pipas 2017.04.15. 21:39:21

@élhetetlen: "Bocs a többes számért, de Nemfajtalan oldalán szálltál be erősítésnek. Ő is jogtudós. "

Nem, nem az "ő oldalán szálltam be", egyszerűen volt egy dologról egy véleményem, érdekelt és ezért beleszóltam. A fél ország azon hörög, hogy az új törvény lehetetlen követelményeket támaszt, beleolvastam és semmi ilyesmit nem láttam. Az index is azt írta annak idején, hogy kijavították. Emberek ezrei, tízezrei tüntetnek, pedig csak meg kellene valakinek végre értenie egy pár mondatos szüveget?

És nem, nem vagyok jogász. Próbálom értelmezni a szöveget laikusként.

élhetetlen 2017.04.15. 22:10:59

@Pipas: „Próbálom értelmezni a szöveget laikusként.”. Úgy tűnik nem megy. „Emberek ezrei, tízezrei tüntetnek, pedig csak meg kellene valakinek végre értenie egy pár mondatos szüveget?”. Hát ez érdekes. Szerinted itt van tízezer ember, köztük az egyetem jogászai, egyik sem képes értelmezni egy mondatot, csak te? Ehhez nincs mit hozzáfűznöm. A másik. „Tényleg? Hol van?”. Hát nem a konyhaszekrényemben. De mégis, mit gondolsz, mire fel fogadta el Magyarország az akkreditációt eddig? Értelmetlen ez a beszélgetés, mert már csak az hiányzik, hogy és a CEU-ra azok járnak, akik egy rendes egyetemet nem tudnak elvégezni. Mert ezekből a hozzászólásokból is sok van, és ez már kb. az a szint.

kiskutyauto 2017.04.16. 05:42:11

Lámpavason végzed náci hazaáruló rablógyilkos szarbángeci...

Pipas 2017.04.16. 08:26:18

@élhetetlen: "Értelmetlen ez a beszélgetés, mert már csak az hiányzik, hogy és a CEU-ra azok járnak, akik egy rendes egyetemet nem tudnak elvégezni. Mert ezekből a hozzászólásokból is sok van, és ez már kb. az a szint. "

Te, ez milyen logika. Most lehülyezel azért, amit valaki más mondott? :D te egy zseni vagy b+. :D

Egyébként láttam az eredeti beszélgetést, amire célzol, egyszerűen nem sikerült megértened a csávót, azóta is fennen hirdeted, hogy te milyen rohadtul nem értetted. :)

1. A csávó azt mondta, hogy a ceu gender szakosok nem tudnának egy rendes egyetemet elvégezni.
2. Te azt mondtad, hogy már van egy diplomájuk, azaz már elvégeztek egy rendes egyetemet.

A te (2) pontod implikálja, hogy a CEU-n kívül minden egyetem "rendes egyetem". Ez marhaság és ezt a feltételt soha nem is bizonyítottad. Az érvelésed tehát hibás, nyilvánvalóanak, igaznak tekintesz egy feltételt, amit nem bizonyítottál. Nem is lehet, tök abszurd lenne, ha a világon minden egyetem "rendes egyetem" lenne és csak egy ilyen sz.r lenne mint a ceu.

paraszthajszal 2017.04.16. 11:09:54

@Pipas: „Nem is lehet, tök abszurd lenne, ha a világon minden egyetem "rendes egyetem" lenne és csak egy ilyen sz.r lenne mint a ceu.”

Ha csak a nemzetközi felsőoktatási rangsorokat nézzük, és azokat tekintjük mérvadónak abban a tekintetben, hogy egy egyetem „rendes” egyetem-e ([sokkal] jobb helyezés) vagy „sz.r” (kb. egyforma vagy rosszabb helyezés) akkor a végén még kijönne, hogy Magyarországon csak sz.r egyetemek vannak.

(Persze lehet olyan kritérium, ami alapján néhány egyetem jobb, mint a CEU, pl. STEM-képzések aránya, de ezek is szubjektívek, ahogy a rendes egyetem fogalma eleve az.)

Az egyetem alapító okiratában szerepel, hogy a Magyar Köztársaság és New York Állam kormánya 2004. április 5-én írt alá együttes nyilatkozatot, amelyet a 2004. évi LXI. törvény is meghivatkozott: „Az Országgyűlés a Magyar Köztársaság miniszterelnöke, valamint New York állam kormányzója által 2004. április hó 5. napján kiadott közös nyilatkozatban foglalt célok megvalósítása érdekében, a New York államban (Amerikai Egyesült Államok) elismert Közép-európai Egyetem (Central European University) magyar, nem állami egyetemként történő elismerése érdekében...” mkogy.jogtar.hu/?page=show&docid=a0400061.TV

Magát a közös nyilatkozatot esetleg az akkori Magyar Közlönyök valamelyikében lehet megtalálni.

„Az idézett szöveg szerintem pont arról szól, hogy ha nem a szövetségi kormányzat jogosult, akkor [a New York állam kormányával kötött – kieg. tőlem] nemzetközi szerződés is elég.”

Igen, feltéve, ha ez Magyarország és az érintett tagállam kormányzatának „előzetes megállapodásán” alapul.
Magyarul: Mi nem a kormányzóval tárgyalnánk, hanem „Trumpékkal”.
A mögöttes logika faék-egyszerűségű lett volna:
- Ha „Trumpék” nem érzik fontosnak a dolgot, vagy csak a hozzájuk delegált oktatási hatáskörök/kompetenciák hiányában nem a saját feladatuknak érzik a tárgyalást, akkor sajnálkozva tárjuk szét a karunkat, hogy „mi meg akartuk engdni, hogy a CEU tovább működjön, de ezt az amerikai kormány nem akarta, sajnáljuk”.
- Ha valamiért mégis szeretnék, hogy a CEU tovább működhessen, akkor majd kérünk tőlük valami olyasmit, ami annyira pofátlan vagy az ottani jogrendbe ütközne, hogy biztos nem teljesíthetik. Pl. a Debreceni Egyetem diplomáinak automatikus elismerését.

paraszthajszal 2017.04.16. 11:14:46

@paraszthajszal: pontosítás: Igen, feltéve, ha ez Magyarország és az érintett föderatív állam központi kormányzatának előzetes megállapodásán alapul...

Pipas 2017.04.16. 12:01:24

@paraszthajszal: Az meg szerintem csak annyit jelent, hogy volt felhatalmazása a megállapodást megkötni. Mittudomén az usa föderatív kormányzata ötven éve megállapodtak, hogy helyileg szabályozzák az oktatást.

paraszthajszal 2017.04.16. 12:23:02

@Pipas: az „előzetes megállapodás” nem vonatkozhat az adott állam belső politikai berendezkedésére, csak Magyarország kormánya és az érintett föderatív állam kormányzatának előzetes megállapodására, hiszen ez csak akkor alkalmazandó, ha a nemzetközi szerződés kötelező elismerésére nem a központi kormányzat jogosult.

A magyar jog szempontjából pedig az már mindegy lenne, hogy ezt a jogosultságot az alkotmányos berendezkedés, hatáskör-átruházás vagy „megállapodás” alapozza meg (de az utóbbi amúgy teljesen valószínűtlen).

élhetetlen 2017.04.16. 12:36:05

@Pipas: „1. A csávó azt mondta, hogy a ceu gender szakosok nem tudnának egy rendes egyetemet elvégezni.”. Nem tudom, milyen csávó mondta, én csak Simicska kibérelte Vonát a személyes bosszújára 2017.04.14. 14:10:43 szövegére utaltam, „Tűntetgetni pár tucat gender szakos félhülyével(mert ezek még egy valódi egyetemet sem tudnak elvégezni) az egy NAGY SEMMI.”. És még nagyon sokan leírták, hogy milyen egyetem az, ami két év után kiad egy diplomát, és hogy miért nem orvosnak, vagy mérnöknek mennek, stb., gondolom, ezeket is olvastad, azaz fogalmuk sincsen, hogy mi a különbség az alapképzés, és a posztgraduális között, de véleményük van. Te feltételezed, hogy tízezer, vagy több tízezer ember nem tud értelmezni egy törvényt, csak te. („Emberek ezrei, tízezrei tüntetnek, pedig csak meg kellene valakinek végre értenie egy pár mondatos szüveget?” – írtad). Erre mondtam, hogy ugyanaz a szint. Mert tény, hogy voltak már nagy koponyák, akiknek az egész világgal szemben igazuk volt, de nem úgy néz ki, hogy közéjük tartozol. Más, és ez már a vicc kategória. „A te (2) pontod implikálja, hogy a CEU-n kívül minden egyetem "rendes egyetem".”. Na, ez milyen logika? Ha megkóstolok egy gulyáslevest, és azt mondom, hogy pocsék, az azt jelenti, hogy a világon az összes többi gulyásleves jó? Megismétlem. A szövegem arról szólt, hogy aki posztgraduálisra jár, az már elvégzett egy „rendes”, „valódi”, vagy nevezzék, aminek akarják egyetemet, azaz, van egy alap diplomája, amit egyesek szerint képtelenek lennének megszerezni, azért iratkoznak be egy posztgraduális képzésre, és ez a szöveg úgy hülyeség, ahogy van. Na, mindegy, részemről ennyi. Írhatsz nyugodtan, nem fogok válaszolni, és így elkönyvelheted, hogy szuper logikáddal lenyomtál. Jó?

Pipas 2017.04.16. 13:16:54

@élhetetlen: "És még nagyon sokan leírták, hogy milyen egyetem az, ami két év után kiad egy diplomát"

hidd el, én tudom mi az az alapkézés. Egyébként a CEU 10 hónap alatt is kiad egy diplomát, de mindegy.

"Te feltételezed, hogy tízezer, vagy több tízezer ember nem tud értelmezni egy törvényt"

Ó, nem, én feltételezem, hogy a 99,99%-uk el sem olvasta a törvényt. Elolvasott valami baloldali, ellenzéki, liberális vagy mittudomén milyen sajtót, ahol leírták, hogy az orbán meg akarja szüntetni az egyetemeket és már törvényt is hozott rá.

"Na, ez milyen logika?"

Azt mondtad, hogy már másik egyetemen szereztek alapképzést, tehát bebizonyították, hogy "rendes" egyetemet el tudnak végezni. Ez implikálja, hogy a másik egyetem "rendes", azaz csak a CEU nem rendes.

"Ha megkóstolok egy gulyáslevest, és azt mondom, hogy pocsék, az azt jelenti, hogy a világon az összes többi gulyásleves jó? "

Nem, de ha azt mondod, hogy már ettem jó gulyáslevest mivel már ettem gulyáslevest máshol, akkor a gondolatmeneted implikálja, hogy máshol mindenütt jó a gulyásleves. Különben az érvednek nem lenne értelme.

"van egy alap diplomája, amit egyesek szerint képtelenek lennének megszerezni"

Nem, nem mondta senki, hogy az alapképzést nem tudnának elvégezni, azt mondták, hogy "rendes" egyetemet nem tudnának elvégezni. Nem "rendes" alapképzést simán. Alapképzésben is van kamu, ez nyilvánvaló.

"és ez a szöveg úgy hülyeség, ahogy van"
Amit kihoztál belőle az hülyeség, de csak azért, mert félreértetted.

"Írhatsz nyugodtan, nem fogok válaszolni"

Gratulálok!

élhetetlen 2017.04.16. 14:18:58

@Pipas: Nyertél, felhúztál annyira, hogy mégis válaszolok. „Egyébként a CEU 10 hónap alatt is kiad egy diplomát, de mindegy.”. Most mit mondtál? Az unakahúgom hat millát fizetett ki Manchesterben egy kilenc hónapos mesterképzésért, amit elfogadnak, akkor az nem érvényes, mert két évnél is kevesebb, vagy mit mondtál, vagy mit akartál mondani? „Ó, nem, én feltételezem, hogy a 99,99%-uk el sem olvasta a törvényt.”. Ez igaz, de mennyivel vagy jobb, te, aki elolvastad, és nem tudod értelmezni, mert, hogy magamat idézzem, egy Bécs-Ozora szerződés is nemzetközi a te értelmezésed szerint, és nem fogod fel, hogy most a tagállamit a kormány nem fogadja el. Az USA-ban az van, hogy a tagállami oktatási jogokat elfogadják, mert oda van delegálva a jog, ami az egész országra érvényes, míg az Ozorával kötött szerződés nem érvényes az országra, hiába „nemzetközi” szerinted.
„Ez implikálja, hogy a másik egyetem "rendes", azaz csak a CEU nem rendes.”. Nem. Csak a hülyék szerint nem „rendes” a posztgraduálist képzést végző egyetem, és ez jön a hozzászólásokból. Nem érted, hát nem érted.
A te (2) pontod implikálja, hogy a CEU-n kívül minden egyetem "rendes egyetem". "Ha megkóstolok egy gulyáslevest, és azt mondom, hogy pocsék, az azt jelenti, hogy a világon az összes többi gulyásleves jó? " Ez egy egyszerű hasonlat volt, hogy esetleg megértsd, amit írtál. Nem megy, hát nem megy. „Nem, nem mondta senki, hogy az alapképzést nem tudnának elvégezni, azt mondták, hogy "rendes" egyetemet nem tudnának elvégezni. Nem "rendes" alapképzést simán. Alapképzésben is van kamu, ez nyilvánvaló”. És nyilván tisztában vagy vele, hogy az alapképzést az ELTE, a BME, stb. adja, ott kapnak diplomát a posztgraduálisra jelentkezők. Magyarországon egy olyan főiskoláról tudok, ami annyira gyenge, hogy a diplomája ugyan érvényes, de egyetlen cég sem tekinti diplomának, nem támogatja ösztöndíjjal az odajárást, de te biztosan több kamuról tudsz. A szövegem meg ez volt: „A szövegem arról szólt, hogy aki posztgraduálisra jár, az már elvégzett egy „rendes”, „valódi”, vagy nevezzék, aminek akarják egyetemet, azaz, van egy alap diplomája, amit egyesek szerint képtelenek lennének megszerezni, azért iratkoznak be egy posztgraduális képzésre, és ez a szöveg úgy hülyeség, ahogy van.” Mi az én következtetésemben a hülyeség? Egyébként, idézlek,” b+”.

Pipas 2017.04.16. 16:54:17

@élhetetlen: "Az unakahúgom hat millát fizetett ki Manchesterben egy kilenc hónapos mesterképzésért, amit elfogadnak, akkor az nem érvényes, mert két évnél is kevesebb, vagy mit mondtál, vagy mit akartál mondani? "

A CEU két éves képzéseiről beszéltél. Leírtam, hogy egyébként a ceu-n van 10 hónapos meterképzés is. Ennyi. Nem kéne túl nagy jelentőséget tulajdonítani neki, teljesen felesleges a családodat emlegetni.

"Ez igaz, de mennyivel vagy jobb, te, aki elolvastad, és nem tudod értelmezni, mert, hogy magamat idézzem, egy Bécs-Ozora szerződés is nemzetközi"

Az. Sőt, a Bécs-Ozora vonat is nemzetközi. És?

"és nem fogod fel, hogy most a tagállamit a kormány nem fogadja el"

Ezt ki mondta neked? Okés, ha nem érted a törvényt, akkor itt egy cikk az inderől, ami elmagyarázza neked:

"Mint megírtuk az eredeti javaslat szinte lehetetlen feltételt állított volna a CEU további működése elé. Azt írta volna ugyanis elő, hogy az egyetem itteni működéséről nemzetközi megállapodás szülessen a magyar kormány és az Egyesült Államok szövetségi kormánya között. Csakhogy az oktatással kapcsolatos ügyekben az USA-ban nem a szövetségi kormány, hanem a tagállamok kormányai az illetékesek (a CEU esetében New York állam).

Az Országgyűlés törvényalkotási bizottsága ezért pontosította a felsőoktatási törvényhez beadott módosító indítványt. Eszerint ha az egyetem székhelye egy föderatív államban van (pl. USA), és ott a nemzetközi szerződés kötelező hatályának elismerésére nem a központi kormányzat jogosult, akkor a központi kormánnyal létrejött előzetes megállapodáson kell alapulnia az oklevél kiadásához szükséges nemzetközi szerződésnek. Ezeket az előzetes megállapodásokat a föderatív állam kormányával a törvény hatályba lépését követő fél éven belül meg kell kötni."

index.hu/belfold/2017/04/03/most_jottek_ra_hogy_a_ceu-rol_nem_lehet_szerzodni_az_amerikai_kormannyal/

Akár bocsánatot is kérhetsz.

Pipas 2017.04.16. 16:55:33

@élhetetlen: "Nem. Csak a hülyék szerint nem „rendes” a posztgraduálist képzést végző egyetem, és ez jön a hozzászólásokból. Nem érted, hát nem érted."

Ezt már négyszer magyarázták el neked, én már nem fogom ötödször. Nem értetted, nem értetted, ingyen nem erőlködök tovább.

élhetetlen 2017.04.16. 17:40:24

@Pipas: Arról beszéltem, hogy arról beszéltek, hogy amelyik intézmény két év után diplomát ad ki, az nem egyetem. Erre te, hogy 10 hónapos képzés is van. Erre mondtam, hogy még rövidebb is van, de ez nem von le a diploma értékéből. Ennyit kellett volna csak megértened. Most a saját szöveged nem értése. Eltekintek attól, hogy a törvény szövegével szemben egy index cikkel jössz, de még azt sem érted. „akkor a központi kormánnyal létrejött előzetes megállapodáson kell alapulnia az oklevél kiadásához szükséges nemzetközi szerződésnek.”. Most nem tudom, hogyan mondjam el még egyszer. A központi kormányzat nem foglalkozik tanulmányi ügyekkel, sem szerződés, sem előzetes megállapodás formájában, tehát amit a magyar kormány akart, azt nem kapta, nem kaphatta meg. És még én kérjek bocsánatot. Te hülye vagy, most tényleg lehülyéztelek. Én már több körrel ezelőtt felajánlottam, hogy maradj a saját szellemi gödrödben, örülök, hogy úgy döntöttél, hogy nem erőlködsz tovább.

Pipas 2017.04.16. 19:07:21

@élhetetlen: "Eltekintek attól, hogy a törvény szövegével szemben egy index cikkel jössz, de még azt sem érted."

Hát gondoltam azt legalább m egérted. Nem értetted. Na csá!

élhetetlen 2017.04.16. 19:32:05

@Pipas: Én megértettem az Index cikket is, csak te nem, pedig te idézted. „akkor a központi kormánnyal létrejött előzetes megállapodáson kell alapulnia az oklevél kiadásához szükséges nemzetközi szerződésnek.”. Most nem tudom, hogyan mondjam el még egyszer. A központi kormányzat nem foglalkozik tanulmányi ügyekkel, sem szerződés, sem előzetes megállapodás formájában, tehát amit a magyar kormány akart, azt nem kapta, nem kaphatta meg. Ezt írtam. Erre te azt válaszolod, hogy én nem értettem meg még az Indexes cikket sem. Na csá! Hülyeség ellen nincs orvosság. Most még írhatod mégegyszer, hogy én vagyok a hülye, teheted, de ez nem változtat a tényeken.
süti beállítások módosítása