Különvélemény

Miért lenne itt diktatúra?

2017. április 07. - Túlélő ...

partok_okt.jpg

Érdekes kérdés, hogy mitől diktatúra egy diktatúra? Montesquieu, azaz de Secondat báró megírta a felvilágosodás korában, egészen pontosan 1748 -ban a "Törvények szelleméről" című figyelemreméltó művében, hogy ahol a törvényhozói-, bírói-, és végrehajtó hatalom képes egymást ellenőrizni és nincs egyetlen kézben, ott működőképes, igazságos állam is létezhet (azaz nincs diktatúra). Némileg aktualizálva Montesquieu elveit: bevonhatjuk a képletbe a negyedik hatalmi ágat, a médiát is, így az egész úgy lenne pontos XXI. századra "szabva", hogy

... ahol a kormány, a parlament, az igazságszolgáltatás és a média nincs egyetlen ember (vagy csoport) kezében, ott nincs diktatúra sem.

És most ez a helyzet, vagyis bármennyire is támadja az ellenzék a jelenlegi közéleti, hatalmi és belpolitikai állapotokat, Magyarországon MÉG nincs egyetlen kézben minden.

... MÉG ...

De tegyük hozzá rögtön: a politikai berendezkedések palettája nem kétszintű és nem kizárólag demokráciára meg diktatúrára korlátozódik. Léteznek árnyalatok és fokozatok is. A Freedom House 5 ilyen fokozatot különböztet meg:

  1. Megszilárdult (igazi) demokrácia
  2. Félig megszilárdult (fél)demokrácia
  3. Hibrid rezsim (féldiktatúra)
  4. Félig konszolidált, tekintélyelvű rezsim (puha diktatúra)
  5. Konszolidált tekintélyelvű rezsim (kemény diktatúra)

Az egyes kategóriába Nyugat-, és Észak Európa illetve Észak-Amerika országai tartoznak. A második fokozat néhány Kelet-európai országra jellemző, míg a harmadikat a putyini Oroszország és Erdogan török állama testesíti meg. A negyedik kategória már ritka, és csak a kirívó esetek tartoznak ide, mint Fehéroroszország (egyetlen európai országként), illetve például Üzbegisztán, Azerbajdzsán, Kazahsztán, Szaúd-Arábia, Kuba és számtalan afrikai állam. Az utolsó, kemény-diktatúra Észak-Koreában működik, a lakosság hajviseletét is törvényben szabályozó Kim Dzsongun uralmával.

Itt jön a kérdés: a mai Magyarország vajon hová sorolható?

Nem kívánok állás foglalni, mert nincs meg hozzá a megfelelő szintű politikai és szociológiai rálátásom illetve jogi előképzettségem, de annyit azért megjegyeznék, hogy néhány tényező miatt az első két szint (igazi demokrácia és féldemokrácia) biztosan kilőve. Problémás ugyanis a magyar törvényalkotás módja (plenáris megvitatások kizárása), a sajtó állapota, a korrupciós helyzet, a választási rendszer, a civilekkel szembeni politika és még vagy száz dolog, amit például a FH is már szépen leírt. ... És most még itt a felsőoktatás elleni támadás is (CEU bezárása) amit nehéz lenne NEM egy szervilis(ebb) magyar értelmiség kialakításáért tett lépésként értelmezni. (Egy uniformizált és homogenizált társadalomban, ahol a nemzeti-populizmus az egyetlen "ajánlatos" és üdvözítő út, nem kívánatos egy gyökeresen más gondolkodást preferáló egyetem.)

... DE ...

diktatúra nincs ma Magyarországon. A média szabadon működik (úgy ahogy) és például ilyen posztok is megjelenhetnek. Szóval kár folyton "rezsimezni" meg diktatúrázni, nézzük árnyaltabban a helyzetet. Még ha kezd egyre sötétebb is lenne ez a bizonyos árnyalat (és a jövő).

Addig meg szembesüljünk a jelenlegi szituval:

partok_aprilis7.jpg

part_tamogatas_okt.jpg

parttamogatas_oktober.jpg

Republicon: 12% (MSZP), 6% (LMP), 5% (DK), 3% (Momentum)

***

2017.04.07.(20:30)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kulonvelemenyunk.blog.hu/api/trackback/id/tr2712408695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jude 2017.04.08. 13:10:41

Ez pont azt mutatja, hogy a média nagy része is egy kézben van, és míg itt megjelenhetnek ilyen írások, addig a magyarok feléhez csak a kormánypropaganda jut el.

VaradiJanos 2017.04.08. 14:32:14

@Jude: ugyan, melyik fele nem fogja az rtl-t?

Boross Bence 2017.04.08. 14:32:23

Aki nézi az RTL Klub híradóját, ahhoz elér kormánykritika is. 1%-os pártocskák vezetői kapnak milliós nézettséget az RTL-től csak úgy. A többi csatornáról, lapról, rádióról, internetes portálról, blogról, FB megosztásról nem is beszélek.

Láthatóan nem ebben van a hiba, nem azért népszerűtlen (vagy nem elég népszerű) az ellenzék, mert az emberekhez nem jut el a mondókája, hanem mert a mondókája népszerűtlen és/vagy a vezetői hiteltelenek.

2017.04.08. 14:32:25

Kormány = Fidesz = Orbán
Parlament = Kövér = Fidesz = Orbán
Köztársaság = Áder = Fidesz = Orbán
Igazságszolgáltatás = Polt = Orbán
Média = MTVA = Vajna = Mészáros = Habony = Orbán

Vagy az egészet arra építed, hogy amíg Simicska képes fenntartani a HírTV-t és a Magyar Nemzetet, valamint a bírók felmentik a szocikat is, addig nincs diktatúra? Jajj nézd már, hát a G napig Simicska = Orbán volt, most meg az otszág pénzén meccselnek egymással. Ilyent demokráciában nem lehet megtenni, mert már rég mindegyik az életfogytot töltené.

Vagy majd akkor lesz diktatúra, amikor jön a "fekete autó" és elvisznek? Jé, ilyen is volt már az elmúlt 6 évben, nem is egy. Vagy majd akkor lesz diktatúra, amikor téged is közvetlenül érint, ahogy Ürge-Vorsatz Diána esete is mutatja? Amíg csak a többiek szopnak, addig semmi gond? Tipikus idióta magyar hozzáállás ez a dolgokhoz. Mondhatni fideszes.

ben2 2017.04.08. 14:41:44

@Ylim:

a nép által válaszotott többség => Parlament => Fidesz => Orbán => Kormány
a nép által válaszotott többség => Parlament => Fidesz => Áder
a nép által válaszotott többség => Parlament => Fidesz => Polt

Ha pedig demagógia, akkor csináljuk rendesen és tegyük oda a kormánypárti média mellé a ballibet is:

Média = RTL Klub = ATV = Index = HVG = MNO = HírTV = ballib véleményformálók = Soros

laci_52 2017.04.08. 14:46:53

Igazat adok a poszt írójának, ami nálunk van, az egyáltalán nem diktatúra, hanem egy demokrácia kisebb testi hibákkal. Egy év múlva választunk és tudtommal sehol sem vetődött fel, hogy a választás elmaradhat. Ha Orbán megbukik(nem lehetetlen!), akkor meg már senki sem mondhatja, hogy nincs nálunk igazi demokrácia.

lippsi e vagy? 2017.04.08. 14:52:39

Mennél többet erősködik a Simicska által biztosított médiafelületeken a Zázi, annál lejjebb csúszik a Jobbik, ez jön le a mellékelt grafikonból. Azóta gyanítom még ennél is lejjebb csúsztak. Szóval nem a közszereplés mennyisége határozza meg egy párt népszerűségét

Ahogy a régi viccben áll: ha rosszul megy a bolt a kuplerájban, nem a bútorokat kell lecserélni

lippsi e vagy? 2017.04.08. 14:56:44

@laci_52:
Ha nem ballibber, Soros által felkent kormányt választanak, akkor továbbra is diktatúrának leszünk mondva. Elképzelhető persze egy látszatra nemzeti, de a háttérből valamilyen módon mégiscsak kontrollált felállás, de mostanra szinte mindenki amortizálódott abból a klubból

deneskata 2017.04.08. 15:01:08

Ne is haragudj.de itt - montesquieu-i értelemben - igenis diktatúra van. Az általad hozzátoldott negyedik ág - a média - is félig a kormány kezében van. Tehát a Freedom House által felállított kategóriák szerint is minimum hibrid rezsim, ami nálunk működik.

morph on deer 2017.04.08. 15:09:32

@Boross Bence:
"... hanem mert a mondókája népszerűtlen és/vagy a vezetői hiteltelenek."

Messze nem így van. A többség számára készített, a többséghez eljuttatott információ mennyisége nagyságrendileg haladja meg a "másféle" információt.
Ráadásul a kormánypárt kommunikációja olyan módon fogalmazott, ami hasonlít a pártállami idők alatt megszokottakhoz, a végtelen ismétlésekre épített technika pedig alkalmas arra, hogy a kívánt üzenet megfelelően beépüljön.

A tökéletes, számtalanszor kipróbált technika még mindig működik.
Már vagy nyolcvan éve...

2017.04.08. 15:24:45

@ben2:

Az MNO és HírTV ballib? :D

felső határ nincs 2017.04.08. 15:45:09

A Freedom Housra hivatkozol?

De hisz az 1 kézben van!

inebhedj - szerintem 2017.04.08. 16:01:13

@morph on deer:

Khm...

Hát azért ez nem így van. A média hatáselméleti fejlődése elég régóta az úgynevezett 5. fázisban van, ami annyit jelent, hogy a média inkább megerősíti, mint megváltoztatja a nézeteket, erről egyébként a médiában dolgozók tudnak (ehe), hiszen kommunikáció szakon elég sok médiaelméleti tantárgy van, ilyen kutatásokat már lassan egy évszázada végeznek (pl. az USA-ban).

A nézettségi / látogatottsági adatok szerint az ún. kormányközeli média összteljesítménye továbbra is alatta marad az ún. ellenzéki médiáénak, a megváltoztató / megerősítő hatás szintén. A megváltoztató hatás erősítéséhez hit kellene, aminek egyébként hitelesség a feltétele, ezt sajnos az ellenzék épp úgy nélkülözi, mint a kormány (mondjuk fura lenne, ha nem így lenne, lévén, szegről végről atyafikról beszélünk), a kormánynak nem fontos a status quo megváltoztatása, és láthatóan az ellenzéknek sem, ráadásul pillanatnyilag sehol sincs hiteles szereplő, akinek erre lenne tartalékja.

A választópolgár azt látja, hogy egy korrupt baloldali kormány média korrupt baloldalizza az ellenzéket, és fordítva (ill. a kormányt mindkettő jobboldalinak tartja, noha jobboldalisághoz semmi köze, jobboldali párt, kormány ellenzék a parlament közelébe sem került az elmúlt sok-sok évtizedben), illetve hogy egy homofób, rasszista kirekesztő ellenzéki média homofóbozza, rasszistázza, kirekesztőnek nevezi a kormányt, és fordítva. Nincs minőségi különbség az index, a 444, a 888, az origo, a tv2 és az rtl között, ezért is fordul mindkét oldal egyre inkább a bulvár, a trash irányába. Ez pedig egyáltalán nem képes meggyőzni a választópolgárt arról, hogy megfordítsa a szituációt, nem teljesen mindegy, ki csinálja ugyanazt?

A status quo megváltoztatása persze hit hiányában is megtörténhet, anyagi motívációk miatt. A választópolgár azonban nem érzi az anyagi nyomást jobban a regnáló kormány alatt, mint előtte (mitöbb, szerény mértékben, de kedvezőbb az anyagi helyzete), sőt az EU-s munkavállalói moratórium lejártával akár külföldön is dolgozhat, szóval ismét nincs ok a status quo megváltoztatására.

Mindig van egy nagyon hangos, csekély számú és csekély támogatottságú, ráadásul közvetve vagy közvetetten elhiteltelenedett (vagy ál)ellenzéki kisebbség, akik hangja erősebbnek tűnik a média bulvárosodása miatt, ez viszont a regnáló kormánynak éppen, hogy előnyös, ebből következik, hogy olyan dolgok ragadják meg az ellenzék figyelmét, ami már eleve öngól, erősen megosztó, vagy simán értelmetlen, emiatt az is felmerül időről időre az emberben, hogy ezek mögött az ellenzéki médiumok mögött valójában a kormány áll.

inebhedj - szerintem 2017.04.08. 16:01:54

@inebhedj - szerintem:

Például, ha a lex ceunak elnevezett jogszabály módosítást elolvassa a polgár (nem fogja amúgy, de ha mégis), akkor nem pontosan érthető, hogy mi is vele a probléma, és mi benne a CEU-ellenes, ráadásul az ellenzéki médiumokból sem derül ki, hogy a magyar állami diploma kiadásához szükséges akreditáció előírása (mert polgárunk természetesnek gondolja, hogy állami diplomát akreditált intézmény adjon ki), a különböző oktatási intézmények egyedi elnevezésének kötelme (egyszerre egy Szegedi Tudományegyetem egy országban), vagy a nem hazai székhelyű, a székhely területén viszont nem tevékenykedő oktatási intézmények működését kapcsolódó államközi keretszerződések hatáskörébe utaló rendelkezés (ahogy például ez gazdálkodó társaságoknál természetes) az, amellyel a CEU / ellenzék nem tud azonosulni. Aztán, amikor még azt is olvassa, hogy a küszöbön álló / folyamatban lévő 4. és 5. ipari forradalomhoz elengedhetetlen szakemberek tűnnek el az országból, ha a CEU inkább kivonul, majd kiderül, hogy ezek a szakemberek minden tévhit ellenére nem matematikusok, fizikusok, biológusok, informatikusok, stb, hanem szociológusok és politológusok, akkor már azt gondolja, hogy ez a forradalom valójában egy abszurd előadás lesz a Monty Python elveszett jelenetei közül. Vagyis az ellenállás ismét belül marad azon a pár ezer ember alkotta hangos bulvár-csoporton, amely nem képes kifelé kommunikálni, és nem is akar interakcióba lépni más gondolatok képviselőivel (és amitől végképp azonossá válik az általa támadott ellenféllel). Szóval a végén a polgár legyint. Persze tudja, hogy a CEU fontos, és nem szabad megszűnnie, szóval drukkol, hogy februárig nevezzék át mondjuk SFUCE-ra, ha netán (bár ezt kötve hiszem) bármely szakon adna ki úgy magyar állami diplomát, hogy az nincs akreditálva, akkor pótolja, vagy nevezze SFUCE-diplomának, valamint, hogy Orbán és Trump írjon alá egy megállapodást, amely New York államot jelöli meg az SFUCE-val kapcsolatos állami feladatok ellátásával az ehhez hasonló és egyébként létező szövetségi jogszabályok és eljárási szokások alapján. De ha ez nem megy a CEU-nak, hát nem megy. Ahogy most a kormány ellen nem megy ki tüntetni polgárunk, úgy nem fog a CEU ellen sem.

Közben viszont nincs gyakorlati gondolat teszem azt az adópolitika, az egészségügy, az oktatás teljes lebontásáról és újraépítéséről (semmi értelme reformálgatni az alapjaitól kezdve rossz területeket). Nincs, és 27 éve nincs! (Meg előtte.) Ezzel nem foglalkozik sem a kormány, sem az ellenzék (bármelyikük is éppen bármelyik), sem a média, sőt az érintett szakmák képviselői sem, hiszen a status quo, és valóban fontos területek érintetlensége a garancia a saját túlélésükre. Ehelyett van a "monnyon le és több pénzt!" választási mondanivaló mindenki részéről.

Ergo a helyzetet a kormány, az ellenzék és a média tartja fenn, együtt, szimbiózisban. Hát ezt hívjuk demokráciának. 27 éve.

Mob. 2017.04.08. 16:02:16

@MikeBoy: "Az MNO és HírTV ballib? :D"

Igen. Ami nem fidesz, az ballib (=soros). Egy bitbe csak két opció fér.

Khonsu 2017.04.08. 17:08:59

Ami itt van, az egy érdekes valami. Nem diktatúra, az orosz "irányított demokráciával" mutat hasonlóságot, de attól is különbözik. Úgy mondanám, hogy egy olyan demokráciaforma, mely nem törekszik társadalmi konszenzusra.

"Illiberális demokrácia", ahogy Orbán mondta, amit a tapasztalatok alapján én úgy értelmezek, hogy ez a demokráciaforma nem konszenzusos, nem akar 10 vagy 15 millió ember elvárásainak megfelelni, csak és kizárólag a 2 millió választóját képviseli, és érvényesíti az azok által támogatott ideológiát.

Ez pedig egyértelműen diktatúraként éli meg a társadalom fennmaradó része. Vagyis az Orbán-rendszer nem diktatúra a szó hagyományos értelmében, de aki nincs a körön belül, az annak éli meg, mert rajta a rendszer egyszerűen átlép. Ő mindössze csak kiküszöbölendő zavaró tényező.

2017.04.08. 17:22:54

@inebhedj - szerintem:

" Nincs minőségi különbség az index, a 444, a 888, az origo, a tv2 és az rtl között,"

Ha te mondod....

felső határ nincs 2017.04.08. 17:54:37

@Khonsu: A mai rendszer sokkal nagyobb konszenzuson alapul mint a mait megelőző.

Gyurrrcssányék támogatottsága kormányon max. 15% volt, de volt hogy 7%, Orbán támogatottsága sosem ment 30% alá, így szó sincs semmilyen konszenzusos rendszerről soha az elmúlt 30 évben vagy bármelyik demokráciában a világon.

nick papagiorgo 2017.04.08. 17:57:38

Az emberek fejében kissé összekeverednek dolgok.

Diktatúra (kemény vagy puha) az (az 1989 előttiek is ismerhetik), amikor egy párt van (vagy esetleg több, de tulajdonképp azok egynek számítanak), szólásszabadság meg nincsen, tehát ha kritizálod a rendszert, akkor elvisznek. Rendszerellenes cikkek, megszólalások stb, nem jelenhetnek meg, vagy ha igen, akkor az illetőt megbüntetik (csak ezért), tüntetések nincsenek, mert a karhatalom szétveri stb. stb. mind tudjuk, milyen volt ez. "Buzik" mehetnek a sittre, csak azért mert azok, amik, a vallásosok is, a zenét, meg általában a művészeteket cenzorok irányítják ....soroljam? A "kemény" változatban meg elég, ha rád mutat valaki, mész a Hortobágyra vagy Recskre, a házadba meg beköltözik az, aki besúgott.

Az, hogy pl. a Népszabadság megszűnik, mert nincsen elég olvasója, az kéremszépen NEM diktatúra, hanem piacgazdaság. Nincs igény -> megszűnik. Az, hogy "nekem" hiányzott, az nem azt jelenti, hogy itt diktatúra van, hanem azt, hogy "mi", a NSZ olvasói kevesen vagyunk, ill kevesek hajlandóak pénzt adni ezért. Ha lett volna rá igény, akkor a tulajdonosa (MSZP) nem adta volna el, és az új tulajdonosa nem szántotta volna be.

Orbánt is le lehetne váltani demokratikus választásokon, más kérdés, hogy az ún "baloldali ellenzék" erre képtelen, mert egy béna balfaszok társasága, és sokkal kényelmesebb nekik azt rikoltozni, hogy azért nem győznek, mert "diktatúra van".

Eleve ez egy önellentmondás, hogy ha diktatúra lenne, akkor az emberek nem kiabálhatnák tucatszám blogok százain, hogy mekkora diktatúra van, hanem rég sitten ülnének, vagy legalábbis a szájukat befognák. Jóreggelt :)

Torz 2017.04.08. 18:07:21

@inebhedj - szerintem: jéé, nem gyűlölet, hanem gondolatkeltő komment.
Jó bejegyzés, de szerintem kategorizálni felesleges, mert az 5 említett már túlnőtt magán, és árnyaltabb még ennél is.
Ha meg szeretnénk mutatni, demokrácia vagyunk, jövőre menjünk el minél többen szavazni. Akárki nyer (az említettek miatt is), egy 80% feletti részvétel esetén nagyot javulna a közmorál. Aki ekkora támogatással alakítana kormányt, nagy felelősséggel, állhatna csak a nép elé.
Egyéb ötlet? (Gyűlöletbeszéd nem ér! :P)

tonypek 2017.04.08. 18:08:34

A magyar sajtó nagy részét a regnáló hatalom lenyúlta a maradékot behinti sóval. A kiabálás ország egyes részeire el sem jut mivel a Kossuth rádión kívül más nincsen.

nick papagiorgo 2017.04.08. 18:21:09

@tonypek:
"a Kossuth rádión kívül más nincsen"
hűha, bazzeg. Ez tényleg valami elmaradott térség lehet...
RTL klubot se lehet fogni vajon? :)

2017.04.08. 18:21:51

@nick papagiorgo:

"Az, hogy pl. a Népszabadság megszűnik, mert nincsen elég olvasója, az kéremszépen NEM diktatúra, hanem piacgazdaság. Nincs igény -> megszűnik."

A népszabadság volt a legolvasottabb lap a hasonló kategóriában.
Az megszűnt, a többi nem.
Piacgazdaság és nincs rá igény, ugye? Érzed az ellentmondást?

2017.04.08. 18:23:20

@felső határ nincs:

Nézd meg a szótárban, mit jelent a konszenzus jelentése.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.08. 18:27:25

Így igaz. Mo. demokrácia. A liberálisok szerint persze diktatúra, de ez csak annyit jelent: nem ők vannak hatalmon.

Pipas 2017.04.08. 18:27:54

@Khonsu: "Úgy mondanám, hogy egy olyan demokráciaforma, mely nem törekszik társadalmi konszenzusra."

Rosszul érted a körülötted lévő világot. A gyurcsány soha nem törekedett társadalmi konszenzusra velem, az orbán meg nem törekszik társadalmi konszenzusra veled. Mindenkivel nem lehet.

Te azt hiszed, hogy te és a tehozzád hasonló emberek a társsadalom, azt hiszed, hogy az egész társadalommal "nem törekszik konszenzusra". A számokat mást mutatnak.

Valójában agyébként a bal oldal most sem törekszik konszenzusra, ellenkező esetben nem mondanák, hogy meg akarják szüntetni a bankadót, a rezsicsökkentést, az egykulcsos jövedelemadót, a közmunkát és a többit.

>>"Illiberális demokrácia", ahogy Orbán mondta, amit a tapasztalatok alapján én úgy értelmezek, hogy ez a demokráciaforma nem konszenzusos, nem akar 10 vagy 15 millió ember elvárásainak megfelelni, csak és kizárólag a 2 millió választóját képviseli, és érvényesíti az azok által támogatott ideológiát.<<

Felesleges értelmeznek. Az illiberális demokrácia azt jelenti, hogy nem a liberális pártok csinálják az elmebeteg demokráciájukat. Nem jelent többet, nem jelent kevesebbet.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.08. 18:32:35

@nick papagiorgo:

A diktatúra jellemzői:
- a hatalom nem vátható le,
- a hatalom nem a népszuverenitásból eredeztetik,
- nincs jogállamiság,
- nem biztosítottak az emberi és polgári jogok.

Ezen belül lehet enyhébb (autoritárius) és keményebb (totalitárius) egy diktatúra.

Különbségek a 2 között:
- Pluralizmus: korlátozott (autoritárius) – hiányzik (totalitárius).
- Civil szféra: korlátozott (autoritárius) – hiányzik (totalitárius).
- Hivatalos ideológia: nincs (autoritárius) – van (totalitárius).
- Civil szféra: korlátozott (autoritárius) – hiányzik (totalitárius).

Pipas 2017.04.08. 18:35:11

@MikeBoy: "A népszabadság volt a legolvasottabb lap a hasonló kategóriában.
Az megszűnt, a többi nem. Piacgazdaság és nincs rá igény, ugye? Érzed az ellentmondást? "

Nem tudom, hogy ez igaz -e, de ha igaz is, nem jelent semmit. Nincs olyan közgazdasági törvényszerűség, hogy a legolvasottabb marad meg. Ilyen törvényszerűségre hivatkozol, de ilyen nincs.

Egy példa: a trabantból, a wartburgból is többet vásároltak az emberek mint mondjuk Bentley-bő vagy Lamborghiniből. Mégis azok mentek tönkre.

Mindegy amúgy, hogy mennyi olvasójuk volt. A lényeg, hogy veszteségesek voltak vagy nem. Úgy tudom hosszú időn keresztül veszteségesek voltak, Occam borotvája értelmáben tehát teljesen felesleges byomolultabb szorikat kitalálni, amíg nincsenek ilyen bizonyítékok.

nick papagiorgo 2017.04.08. 18:38:58

@MikeBoy:
"A népszabadság volt a legolvasottabb lap a hasonló kategóriában."

Azért ennek még nézzél utána jobban :)
A Kisalföld c. lapnak nagyobb volt az olvasottsága, mint a NSZ-nek, csak szólok.

Ha egy lapot nem vesznek, és a bázisszerve (MSZP-nek hívják, bizony) sem támogatja (sőt utóbbi el is adja), az megszűnik, bizony. Vagy támogatja valamelyik párt, vagy ha nem, akkor "rá van utalva" az olvasókra, és ha azok nem hajlandóak pénzt kiadni érte, és a tulajdonosnak veszteség, akkor megszűnik. Ez igaz a Magyar Horgásztól a Főzőcske magazinig bármire. Mit kellett volna tenni, a Fidesznek támogatni a NSz-t, hogy nehogy csorbuljon a demokrácia? :)

Egyébként a dologról még annyit hogy azóta is szólnak a balladák, hogy a NSZ-t újraindítják. De senki sem indítja újra, szerinted miért nem? A Fidesz megtiltja? :)

Jóska Pista 2017.04.08. 18:44:43

Rendben, ezek szerint a nyolcvanas évek Magyarországa sem volt diktatúra. Köszönöm, ma is tanultam valamit.

Krutzifix 2017.04.08. 18:56:48

@Boross Bence: Vagy azért, mert beszari a magyar, és könnyen meg lehet félemlíteni. Ilyen egyszerű. Csak azt kell tudomásul venni,. hogy nem csak a politkai, hanem a gazdasági hatalom a kezében van a maffiának, és az utóbbival képes egy elbukott választás esetén is lenullázni az országot. Nem termelnek semmit másnaptól, és csak annyit mondanak a kezükben lévő médián keresztül, hogy lám, az új vezetés tehetetlen, bezzeg mi... Ők már annyit loptak, hogy simán kihúzzák havi kereset nélkül akár több évig is, de mikor mondható ez el a lakosság 95%-ról? Elég csak annyit mondani a nagy többségnek, hogy "ha nem a fideszre szavazol, akkor holnaptól nincs munkád és pénzed" És máris rohan a sok szerencsétlen, hogy megfelelő helyre rakja az x-et.

Pipas 2017.04.08. 18:56:51

Egyébként kinn van egy másik cikk is a címlapon: "Illiberális elnököt választott Szerbia? Négy napja tüntetnek a nagyvárosokban!"

Szerintük tök logikus, hogy az ellen tüntetnek, akit épp megválasztottak, azaz a választók többsége ellen tüntet a kisebbség. Mégis mit kellene csinálni, azt rakni hivatalba, akire kevesebben szavaztak?

És ez a norma ma! :D

WiteNoir (törölt) 2017.04.08. 18:57:30

@inebhedj - szerintem:

jobboldali párt, kormány ellenzék a parlament közelébe sem került az elmúlt sok-sok évtizedben"

ekkora marhát édesjóistenem.
téged honnan szalajtottak, műértelmiségi?

Pipas 2017.04.08. 18:59:13

@Krutzifix: "Elég csak annyit mondani a nagy többségnek, hogy "ha nem a fideszre szavazol, akkor holnaptól nincs munkád és pénzed" És máris rohan a sok szerencsétlen, hogy megfelelő helyre rakja az x-et. "

Kár, hogy ezt pont a baloldali ellenzék mondja. Azt mondja, hogy azonnal megszüntetik a közmunkát. 200 000 embertől egy tollvonással elvennék a munkát. Azt mondják, hogy visszahozzák a régi adórendszert. Ezzel hány százezer embertől vennék el a pénzt?

Krutzifix 2017.04.08. 19:00:14

@nick papagiorgo: Ettől még ez volt as legolvasottabb lap, okoska! És egyik napról a másikra eladni egy médiumot, az hol szokás? Ott, ahol a vezérnek nem tetszik, hogy az egyik "kezének" - amivel nem csak a seggét törli -, éppen a helikopterezését kürtöli világgá az adott médium. Hopp, jöjjön Pénztáros Lőrinc, és menjen a lap, meg a dolgozók. Ennyi a történet, az dolgozók jó része azóta sem talál munkát, így majd a többiek, akik más lapoknál még írogathatnak, meggondolják, hogy miről is kell(ene) tudósítaniuk... Szóval ne álltasd magad, nincs igazad.

Pipas 2017.04.08. 19:02:57

@Krutzifix: "Ettől még ez volt as legolvasottabb lap, okoska!"

Tök mindegy, a lényeg, hogy veszteséges volt.

"És egyik napról a másikra eladni egy médiumot, az hol szokás?"

Mindent, az ég világon mindent egyik napról a másikra adnak el. Az egyik nap az egyiké, a másik nap a másiké.

Túlélő ... 2017.04.08. 19:03:41

@MaxVal BircaMan HJCD: Ennyire nem lehet ezt leegyszerűsíteni. Mert nem fekete-fehér az egész, és nem csak diktatúra meg demokrácia van. Mindkettőnek vannak fokozatai (ahogyan ez a posztban is szerepel).

Te azt írod, az a diktatúra, amikor: a hatalom nem váltható le, a hatalom nem a népszuverenitásból eredeztetik, nincs jogállamiság és nem biztosítottak az emberi és polgári jogok.

Oké. De mi van akkor, ha a hatalom leváltható ugyan de jogi trükkökkel ezt megnehezítik. Mi van, ha van népszuverenitás, de a parlament működését megbénítja a kormánypárt mert csak egyéni képviselői indítványokkal ügyeskedik, amit nem lehet megvitatni. Mi van, ha van jogállamiság, de korlátozzák. Mi van, ha vannak emberi-polgári jogok, de többségében nem hagyják azokat érvényesülni, például úgy, hogy felbérelt kopasz verőemberekkel akadályozzák, ha valaki népszavazási kérelmet adna be.

Jó kérdések ezek, és azt bizonyítják, hogy vannak fokozatai a diktatúrává válásnak is. És az Orbán rendszer magas fokára jutott.

Krutzifix 2017.04.08. 19:05:03

@Pipas: Suzeriomntem is a közmunka a jövő! csak azt nem értem, miért káromkodik egyik-másik itt az ablak alatt, hogy menjen a ... aki ezt kitalálta! remélem, Te is ebből fogsz élni életed végéig, kretén! "Azt mondják, hogy visszahozzák a régi adórendszert" Ezt hol mondják? A Lendvai utcai habony művekben? (Majd linkeld már be lécci!) Azt mondják, hogy fizessenek a gazdagok, akik ki tudja, hogyan és miből gazdagodtak meg az elmúlt 7-25 év alatt! Nem az a kérdés, hogy a régi adórendszerrel hány százezer embertől vennék el a pénzt, hanem az, hogy hány milliónak adnának többet! Mint mindennek, így ennek az éremnek is több oldala van. Elég puhapöcs ez is, de legalább valami egy jobb irányba! Közmunkából pedig élj meg Te ezentúl, remélem, önkéntesen már be is álltál! Sok sikert!

Krutzifix 2017.04.08. 19:05:42

@Pipas: Igazad van, és melyik lap nyereséges? Kösz.

Pipas 2017.04.08. 19:13:03

@Krutzifix: "Suzeriomntem is a közmunka a jövő! csak azt nem értem, miért káromkodik egyik-másik itt az ablak alatt, hogy menjen a ... aki ezt kitalálta! "

Csak mondjuk jétszer annyit kapnak, mint az mszp alatt a segély volt.

"kretén!"

Normálisn érveltem, te meg gyalázkodsz. Erre vagytok jók ti.

" Ezt hol mondják? A Lendvai utcai habony művekben?"

Nem öregem, három éven keresztül hörögték, hogy azonnal meg akarják szüntetni az egykulcsos adót és a családi kedvezményt. Közismert dolog.

"Majd linkeld már be lécci!"

Majd helyetted keresgélek a neten miután lekreténeztél. Normális vagy?

"Azt mondják, hogy fizessenek a gazdagok"

Ezt egy hete mondják. Az elmúlt hét év során mondtak mást is,

"Nem az a kérdés, hogy a régi adórendszerrel hány százezer embertől vennék el a pénzt, hanem az, hogy hány milliónak adnának többet!"

Villi, hogy nem róluk volt szó. Azokról volt szó, akik a fideszre szavaznak, mert félnek, hogy a szoocik elvennének tőlük. Akiknek adnának, azok majd rájuk szavaznak aztán majd kiderül hányan vannak.

Persze adni mindig is tudtak a szocik. Az enyémből adtak persze, úgyhogy el lehet menni a fenébe!

"Közmunkából pedig élj meg Te ezentúl, remélem, önkéntesen már be is álltál!"

Rohadj meg! Én normálisan beszéltem veled, te meg köcsögösködsz.

Visceroid 2017.04.08. 19:13:35

Magyarországon mindig is diktatúra volt, azaz sosem. Ebben az országban (különösen a rendszerváltás óta) mindig is lehetett érezni egy felsőbb hatalom jelenlétét, de soha nem lehetett megfogni, pláne nem beszélni róla. Aztán jött Orbán és megfoghatóvá tette ezt a dolgot, rákente a hanyatló, nyugati, liberális világra, és mindenre, ami ezzel kapcsolatos. Most pedig ő testesíti meg ezt a valamit. Ha Orbán elmegy (ami még jóóó soká van), ez a "valami" megint vissza fog jönni, és ez addig fog menni, amíg itt a Kárpát-Medencében magyarok laknak. Akik utánunk jönnek, lehet, hogy jobban fogják csinálni.

Pipas 2017.04.08. 19:14:47

@Krutzifix: "Igazad van, és melyik lap nyereséges? Kösz. "

Irreleváns.

2017.04.08. 19:25:10

@nick papagiorgo:

Ez nem póker, itt nem lehet blöffölni.

mno.hu/media/igy-teljesitettek-a-hazai-ujsagok-1342959
"A közéleti napilapok között a piacvezető Népszabadság "

Visceroid 2017.04.08. 19:25:58

"Eleve ez egy önellentmondás, hogy ha diktatúra lenne, akkor az emberek nem kiabálhatnák tucatszám blogok százain, hogy mekkora diktatúra van, hanem rég sitten ülnének, vagy legalábbis a szájukat befognák. "

:) Orbán azt sem tudja, hogy mi az a blog. Úgy, ahogy Mari néni sem Pirpócson. Telesírhatod te az egész internetet a hülyeségeiddel, senkit nem fog érdekelni. Még mindig a TV a meghatározó médium, illetve a nyomtatott sajtó, ahol a Fidesz van túlsúlyban. Azon kívül lehet, hogy a mostani rendszer nem diktatúra, de attól még nagyon káros. A mai brutálkapitalista világban nem engedhetjük meg magunknak a piacgazdaságtól való legkisebb eltérést sem. Magyarul úgy kell táncolnunk ahogy a nyugat fütyül, és ha elég jól táncolunk, akkor mi is bekerülhetünk a fütyülők táborába. Lásd Szlovákiát, Szlovéniát vagy pár balti államot. De ha nekiállunk verni a mellünket, hogy 1000 éves múlt, meg Trianon meg mocskosnyugat, akkor nem fegyverrel fognak ellenünk fordulni, hanem pénzzel, ami sokkal nagyobb pusztítást végez majd (illetve már végzett is).

2017.04.08. 19:27:06

@nick papagiorgo:

"Egyébként a dologról még annyit hogy azóta is szólnak a balladák, hogy a NSZ-t újraindítják. De senki sem indítja újra, szerinted miért nem? A Fidesz megtiltja? :) "

Ponotsan, meg lett tiltva. Annak a névnek van egy tulajdonosa és az nem engedi.
Nem tudom, hogy ostoba vagy-e vagy mellébszélsz, de végülis teljesen mindegy.

2017.04.08. 19:31:40

@Pipas:

Amennyi hülyeséget te össze bírsz hordani.....

kvadrillio 2017.04.08. 19:34:59

mitől diktatúra egy diktatúra?...ATTÓL, HOGY HAGY ÉVENTE 200 EMBERT MEGFAGYNI A SAJÁT LAKÁSÁBAN ! MEG ATTÓL, HOGY AZ ÁLTALA VEZETETT ORSZÁG TÖBB MINT FELE NYOMOROG ! S, HA EZEK ECCER FELVONULNAK, AKKOR ÉN IS OTT LESZEK !

je suis Louis (törölt) 2017.04.08. 19:39:01

Rettegnek az antiliberalisták, ezért akarnak minden kritikaforrást megszüntetni, remegnek mint a nyárfalevél, ez a gyengeség és a bukás jele.

Skankhunt42 2017.04.08. 19:48:21

@Torz: a közmorállal most sincs gond, ne a 2% sipítozóból vonj le következtetéseket

rasztaszív 2017.04.08. 19:49:08

rossz a kérdésfeltevés.a kutyát nem érdeklik a sötét árnyalatai.a demokrácia minimum elvárás.teljesül-e a minimum elvárásunk?ennyi a kérdés.

Skankhunt42 2017.04.08. 19:58:22

@Krutzifix: jaja, ez a ballib matematika, ezért vagytok a béka segge alatt szakmailag meg támogatottságban: van több olyan újság amit többen olvastak, mint a népszabit, de ettől függetlenül a népszabit volt a legolvasottabb. idióta

VaradiJanos 2017.04.08. 19:58:30

@Pipas: ja, a bátor szerbek .... azt a tetű elfogult cikket

VaradiJanos 2017.04.08. 20:01:19

@MikeBoy: ugyan, akkor indítsák újra Új Népszabadság vagy MikeBoyéspereputtyátérdeklőprolimagazin címmel, de nem teszik, mert nem akarnak ráfizetni, egyszerűbb rinyálni

morph on deer 2017.04.08. 20:01:30

@inebhedj - szerintem:
"... a média inkább megerősíti, mint megváltoztatja a nézeteket"

Ez az a - lényeges - mondat amivel egyetértek, elsősorban azért, mert alátámasztja amit mondok. Mindjárt mondom, miért.

A médiafogyasztási arányok kb stimmelnek - legalább is a tudatos médiafogyasztókra vonatkozóan.
Csakhogy van egy igen jelentős réteg, amely csak passziv módon, a konkrétan atcába tolt hirdetést és az évtizedek óta megszokott mintákat követve az alapértelmezett televíziós műsorokat/csatornákat nézi, az on belül pedig elvétve lehet találkozni a kormányétól eltérő értékrendre utaló információval pozitív kontextusban.

A többséget elérő információ pedig a részben történelmi okokra is visszavezethető gondolkodásmód miatt kiválóan működik az egyébként is meglevő, kicsinyes nacionalista és idegengyűlölő érzésvilág megerősítésében, legitimálásában, sőt akár már az előhívásában is.

Ezen nincs mit szépíteni. Sajnos az "átlag" honpolgár kritika nélkül vevő az ótvaros/arcátlan/stb hazugságokra, amíg azok lényegében egybeesnek a "másokkal" kapcsolatos fenntartásaikkal, ellenérzéseikkel.
Ez különösen jól működik, ha mindezt egy ösztönös szektavezetői képességgel megáldott, egyébként egy félművelt, levitézlett labdarúgótól hallják, aki amúgy egészen meggyőzően tudja előadni a "fehérvári huszárok" című művet, ha úgy hozzák a "körülmények".
De legalább szivesen használ olyan szavakat, amelyeknek a jelentéséről a legjobb esetben is csak ködös elképzelései vannak, de megmagyarázza a hiveknek, hogy (mostantól) mit jelentenek, szerinte. És a nép inkább tanul orbánusul, mert ő mondta, szóval az úgy van. A szótár természetesen rossz, mert nyilván "liberális", ha mást tartalmaz...

A kommunikációs technika egyébként hasonlóan primitív, ennek ellenére kellően hatásos, mint említettem, már vagy nyolcvan éve.
Néhány tucat egyszerű mondat, minden évadban néhány újabb hívószó, az sem számít, ha valójában nyelvtanilag helytelen és egyébként is nettó baromság, a lényeg az, hogy a szekta most egybehangzóan azt mantrázza!

Ezzel szemben a másik - a demokratikus -oldalon általában mindmáig nem honosodott meg bizonyos "másik" csoportok hibáztatása kommunikációs célból. Többnyire (még) van annyi tisztesség és emberi méltóság a kissebb demokratikus pártok politikusaiban, hogy nem ereszkednek le erre a szintre.

Botka mondjuk kivételnek számít, aki az orbanista kommunikációval kisérletezik - csak ahhoz gyomor is kell, hogy valaki végigvigye ugyanolyan gátlástalan módon, szóval nem hiszem, hogy sokra megy vele.

A tanulság az, hogy véleményem szerint nagyon nagy részben ez pénz és/vagy gátlástalanság kérdése, ki meddig jut a politikában. A "hitelesség" vagy a politikai program valójában többedrangú kérdés.

Őszintén, az orbáni "hitelesség" valamint a "folytatjuk" még viccnek is rossz.
Dehát kit érdekel mindez, amikor az agymosoda elvégezte a munka nehezét, a többi már csak a díszítés.

Mielőtt valaki mellényelné a kokárdáját, csak emlékeztetnék, hogy az összes nyomorult mosóport meg alakformáló fehérneműt ugyanilyen módon veszik, sans fajvédő és Európa ellenes baromságok, - jelenleg még.

Igazából már várom a "Németh Szilárd" kozmetikai készítményeket, vagy a "Vegyen Matolcsy szemüveget!" - reklámokat..!

Miért ne?
Annyira azok is megalapozottak, mint a "szavazz orbán viktorra, mert becsületes!" - például...

VaradiJanos 2017.04.08. 20:02:19

@rasztaszív: a kutyát nem érdeklik a te minimum elvárásaid. Neked most kuss a neved. Legalább 2040-ig.

VaradiJanos 2017.04.08. 20:04:48

@morph on deer: vicces mikor az agymosó indexen az agymosott fajtád agymosásról liheg kommentet. De ettől izgi a mátrix.

exterminador 2017.04.08. 20:05:13

A Freedom House-nál a második kategóriában vagyunk. Oroszország és Törökország viszont még évekkel ezelőtt voltak hibrid rezsim. Azóta bizony lecsúsztak a diktatúrába.

VaradiJanos 2017.04.08. 20:16:04

@rasztaszív: felőlem az egész cigány faj mehet a levesbe, de a ceu-s és taszos elvtárskáid körében nem leszel nagyon népszerű a cigányozással

rasztaszív 2017.04.08. 20:19:05

@VaradiJanos: minden magyar felismeri a cigánykodást.és tudja,hogy valójában nem születési kérdés...

VaradiJanos 2017.04.08. 20:23:24

@rasztaszív: részben genetika. Te se magadtól lettél parazita, fajtajelleg.

rasztaszív 2017.04.08. 20:27:20

@VaradiJanos: te nem ismered az én származásomat,én nem ismerem a tiedet.viszont te cigánykodsz.

felső határ nincs 2017.04.08. 20:38:01

@MikeBoy: Semmi köze az olvaspttságnak a nyereségességhez.

Ha 100 újságot adsz el és darabján 100 ft-ot keresel az biznisz ha 100ezertet adsz el és minden 10 ftot buksz az nem biznisz. A Népszabó hatalmas bukó volt tehát beszélni sem érdemes rollla.

nick papagiorgo 2017.04.08. 20:42:43

@MikeBoy:
még mindig nem érted, az egész jelenséget nem érted.

Ki lehet jelölni kategóriákat, hogyaszondja, "közéleti napilapok", és lehet, hogy ott a NSZ az első. (Ki lehet jelölni olyat is, hogy "baloldali közéleti napilapok" vagy "olyan baloldali közéleti napilapok, amiknek N-el kezdődik a neve" ott aztán biztos az első lesz). Ezek mind statisztikák.

A lényeg, hogy a lap a saját fenntartását nem termelte ki, veszteséges volt. Nyereséges lehetett volna, ha a büszke baloldaliak a lapot olvassák meg veszik, de nem tették. Hogy valami összefüggésben ábrázoljuk az adatokat, a NSZ-t vették országosan 38 ezren, a Blikket meg 120+ezren. Egyébként a nyomtatott sajtó folyamatos visszaesése egy tendencia, mert az emberek az ingyenes, internetes tartalmakat olvassák, nem a lapot veszik az újságosnál.

Ezért adta el az MSZP a veszteséges lapot és ezért szüntette meg a tulajdonosa. Nem azért, mert "Orbán". Elmondanám, hogy Orbán kb leszarja, hogy egy 38 ezres példányszámú országos (!) lapot vesznek-e vagy se, neki ezt nem "üzlet" megszüntetni. Az őt piszkáló, ötszáz példányos "déldunántúli rettentő hírharsonát" se akarja megszüntetni :)

De ha ez így könnyebb, nyugodtan lehet erre (is) azt mondani, hogy azért mert Orbán. Nyilván egyszerűbb, mint mögé nézni a dolgoknak, illetve felfogni azt az egyszerű tényt, hogy amit nem vesznek, az nem jelenik meg. Ez nem Orbán/nem Orbán dolog. Csak vannak olyan amőbák, akik azt hiszik, hogy ha Szegeden esik az eső, azt is Orbán küldte oda, hogy ezzel is Botkát büntesse :)

rasztaszív 2017.04.08. 20:51:04

@nick papagiorgo: a népszabinak,mint brandnek még veszteségesen is volt/van piaci értéke.és vevő is van rá.mégsem adják.szerintem te nem érted.

morph on deer 2017.04.08. 21:12:37

@VaradiJanos:
"De ettől izgi a mátrix."
:)
Na látod, hogy mégis van közös pont!

Egyébként nem is csak te bizonyítod, hogy úgy van ahogy mondom, - minden reklám erről szól, amelyik működik.
Ilyen szempontból mindegy, hogy fogpasztát vagy illiberális agymenést árulsz :)

2017.04.08. 21:29:50

@felső határ nincs:

A te baromságaidról nem érdemes beszélni.....
"emmi köze az olvaspttságnak a nyereségességhez."
Ez egy akkora hülyeség, hogy nincsenek rá szavak.

2017.04.08. 21:34:43

@nick papagiorgo:

"De ha ez így könnyebb, nyugodtan lehet erre (is) azt mondani, hogy azért mert Orbán."

Nem én mondom:
Stevan Harnad a Népszabadság megszüntetése elleni tiltakozásul lemondott az MTA külső tagságáról, példája nyomán Thomas Jovin is lemondott az MTA tiszteleti tagságáról.[67] Ezenkívül Torsten Wiesel Nobel-díjas tudós is lemondott az MTA tiszteleti tagságáról.[68]

Megszüntetése után a Magyar Tudományos Akadémia 28 akadémikusa - részben a Népszabadság bezárására is utalva - a sajtószabadság helyzete miatt is aggodalmukat fejezték ki.[69]

A Dennik N szlovákiai szlovák nyelvű napilap magyar nyelvű címlappal vállalt szolidaritást a Népszabadsággal. Szlovákiai magyar nyelvű lapok is tiltakoztak, és a lengyel Gazeta Wyborcza is szolidaritásáról biztosította a Népszabadságot.[71][72] Az Európai Újságíró Szövetség is tiltakozott, a Magyar Újságírók Országos Szövetségének ügyvezető elnöke viszont gazdasági ügynek tartja a történteket.[73][74] Richard Quest, a CNN sztárriportere is hosszan foglalkozott a Népszabadság bezárásával.[75]

Az Európai Bizottság szóvivője aggodalmát fejezte ki, Martin Schulz, az Európai Parlament elnöke magyar nyelvű Twitter-üzenetben reagált. Az Európai Biztonsági és Együttműködési Szervezet (EBESZ) sajtószabadságért felelős képviselője szerint a legnagyobb magyar ellenzéki újság bezárása „hatalmas csapás” a sajtószabadságra.[76] Gianni Pittella, az Európai Parlament szociáldemokrata frakciójának vezetője is azt nyilatkozta, hogy a sajtószabadság veszélyben van Magyarországon mert: "az antidemokratikus rendszerekben gyakori, hogy bezárnak olyan ellenséges újságokat, amelyek - például korrupciós ügyek feltárásával - aláássák a kormány hatalmát. Éppen ez történt a Népszabadsággal".[77]

tonypek 2017.04.08. 21:45:41

@nick papagiorgo: Kossuth rádió alatt értsd azt hogy az összes rádió amit keleti régióban lehet fogni az MTI híranyagát szajkózza, agymosást folytatnak. Ilyet demokráciában nem tesznek.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.04.08. 21:52:56

@Jude: Szerinted hány olyan család van Magyarországon, ahol nincs sem:
1. RTL Klub fogására képes TV készülék
2. Internet
3. Kormánykritikus véleménynek is helyt adó rádió
4. Olyan szomszéd, barát, stb. a kocsmában, környéken, stb. aki ezeket a híreket közvetítené?

P1sty 2017.04.08. 22:01:55

'"szóval kár folyton "rezsimezni" "

Ha csökken a rezsim, nem is olyan szörnyű a rezsim /ősi rezsidémonűző rigmus/

Én kérek elnézést..

Pipas 2017.04.08. 22:20:05

@kvadrillio: "mitől diktatúra egy diktatúra?...ATTÓL, HOGY HAGY ÉVENTE 200 EMBERT MEGFAGYNI A SAJÁT LAKÁSÁBAN !"

Tessék, itt a statisztika:

www.fedelnelkul.hu/kepek/nagykepek/274/gyori/eletkor.jpg

2003-ban 316-an haltak meg a nagy hideg miatt. Akkor tehát 2003-ben nagyon diktatúra volt szerinted?

Látod ez a baj az ilyen kijelentésekkel: pillanat alatt lehet ellenőrizni.

Pipas 2017.04.08. 22:28:09

@MikeBoy: "Stevan Harnad a Népszabadság megszüntetése elleni tiltakozásul"

Nem azért mondom, de már rájöhhettetek volna: baromi sokan laknak európába, fele szenilis vagy idióta, esetleg simán megvezetett vagy mindhárom. Ha egy kicsit körülnézel, akkor bármire találsz embert. Ha olyat keresel aki elhiszi, hogy lapos a föld, olyan is van, ha olyat keresel, aki azt hiszi, hogy borzalmas diktatúra van olyat is találsz. Meg olyat is, aki a gyíkemberekbe hisz.

Éppen ezért nem fogadjuk el az "xy mondta ő biztos tudja, ő okos" típusú megnyilvánulásokat érvként. Nem jelent semmit.

A lakosság egy jelentős része például azt gondolja, hogy egészen jó ötlet, ha elviszi az újszülött gyerekét valami régi épületbe, ott egy idős férfi levág a péniszéből egy darabkát majd a kifolyó vért a szájával leszopogatja hátha még herpeszessé is tudja tenni a kiscsákót.

Akkor nyilván találsz olyat is, aki azt mondja, hogy diktatúra van. Olyat is aki azt mondja, hogy nem. És?! Önmagában ez semmit nem jelent.

2017.04.08. 23:19:01

@Pipas:

Vedd már észre magad, hogy nem érdekelsz!

Senki A. 2017.04.08. 23:25:57

@nick papagiorgo: Össze tetszik téveszteni a diktatúrát a terrorral.

Pipas 2017.04.08. 23:30:08

@MikeBoy: Nem neked írok, te szerencsétlen, hanem azoknak, akiket meg akarsz vezetni a hazudozásaiddal. Gondolod, hogy megkedveltelek, vagy mi?

2017.04.08. 23:40:53

@Pipas:

Mit gondolsz, miért nem állok veled szóba?
Tudod mit csináltam az utolsó hozzászólásomban?
A nertről bemásoltam néhány személy reakcióját.
Melyik logika mentén nevezed ezt hazudozásnak TE AGYHALOTT?
Vedd észre magadat, nem érdekel a süketelésed!

Boross Bence 2017.04.08. 23:52:06

@tonypek: Sosem értettem, hogy a balliberálisok miért nem csinálnak egy saját hírügynökséget, saját ingyenes hírszolgáltatással. Az MTI kormánypárti elfogultsággal szerkesztett híreit csak azért közlik a kis kereskedelmi rádiók, mert az ingyen van és kötelesek híreket mondani, de azt senki sem írja elő nekik, hogy milyen híreket olvassanak be.

Boross Bence 2017.04.09. 00:01:17

A Népszabadságról:

Ma csak az a politikai napilap marad fenn Magyarországon, amelyet eltart a tulajdonosa, vagy az állam az odairányított hirdetésekkel, mert üzletileg amúgy egyik sem rentábilis. Az MSZP nem vállalta a Népszabadság finanszírozását, innentől kezdve a lap sorsa meg volt pecsételve. A megszűnése nem a diktatúra jele, hanem az olvasói szokások megváltozásáé. Egyébként pedig tényleg bármikor indíthat új napilapot a balliberális oldal, ha talál valakit, aki hajlandó finanszírozni, mint Puch László a Népszavát.

rasztaszív 2017.04.09. 00:32:41

@Boross Bence: szerintem te is tudod,hogy süketelsz.ha a piaci logika számítana,akkor a tulajdonos eladná a brand-et a szerkesztőségnek,és még látna belőle valami pénzt.a vételi ajánlat megtörtént,az elutasításához pedig semmi köze az olvasói szokásoknak.

Pipas 2017.04.09. 07:06:18

@rasztaszív: "szerintem te is tudod,hogy süketelsz.ha a piaci logika számítana"

Szerintem ha a piaci logika számítana, akkor a tulajdonos eldöntené, hogy az adott ajánlat megéri -e neki vagy nem és az alapján döntene. Egy sok-sok százmilliós hiányt görgető céget eladni vagy felszámolni nem ugyanaz a döntés, mint amiket te meg szoktál hozni, amikor a megunt magazinjaidat eladod a neten.

És mit ad isten: "A lap főszerkesztője azt is elmondta, hogy árajánlatot is tettek a tulajdonosnak, egy eurót ajánlottak a jogokért. "

Azaz azok a komcsik, akik csődbe vitték az újságot, akik felhalmoztak több milliárdos veszteséget utána megvették volna egy euróért. És te nem hiszed el, hogy a tulajdonos elhajtotta őket a halálba. Biztos valami susmus van a dologban. Ja.

rasztaszív 2017.04.09. 07:49:09

@Pipas: veszni hagyni olyat,ami még érne valamit semmiképpen nem piaci logika.ha a tulaj azt mondja,nem egy euró,hanem ennyi,meg ennyi,az piaci logika.egy normál piaci szereplő így is tesz.de biztos csak a kockázattól akarták megóvni a dolgozókat,ja.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.09. 08:06:50

@Túlélő ...:

"De mi van akkor, ha a hatalom leváltható ugyan de jogi trükkökkel ezt megnehezítik."

Például? Mert jelenleg semmilyen ilyen trükk nincs Mo-on.

"Mi van, ha van népszuverenitás, de a parlament működését megbénítja a kormánypárt mert csak egyéni képviselői indítványokkal ügyeskedik, amit nem lehet megvitatni."

Ez része a demokratikus politizálásnak. Akinek nagy a többsége, az mindig képes akaratát keresztülvinni.

"Mi van, ha van jogállamiság, de korlátozzák."

Például?

"Mi van, ha vannak emberi-polgári jogok, de többségében nem hagyják azokat érvényesülni, például úgy, hogy felbérelt kopasz verőemberekkel akadályozzák, ha valaki népszavazási kérelmet adna be."

Irreleváns. Ezek a politikai harc eszközei. Rossz eszközök, ez tény, de nem érintik a működés alapjait.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.09. 08:07:39

@rasztaszív:

Ilyen a szent magántulajdon. A tulaj bármit tehet. Legalábbis ezt gágogják a liberálisok 30 éve immár. Most mi változott meg hirtelen?

Pipas 2017.04.09. 08:12:08

@rasztaszív: "ha a tulaj azt mondja,nem egy euró,hanem ennyi"

Baromság. Az egy euró nem árajánlat, hanem trollkodás és ennek megfelelően is kezelték. Mégis mi a vért vársz? Azt várod, hogy majd nekiáll alkudozni az egy eurós követelőző szerkesztőséggel?

"veszni hagyni olyat,ami még érne valamit"

Mit?! Mit ér? Mert veszteséget termelt, mégpedig folyamatosan veszteséget termelt minden próbálkozás ellenére, akkor mit ér meg? Akik lejobban ismerték, azok 1 eurós árat mondtak rá, akkor mit ér? Senki nem adott rá egy eurónál magasabb árajánlatot, akkor mi az amit ér? Mire fel mondod, hogy "még érne valamit"?

Ha a szerkesztőség szerint egy ilyen újság ér valamit, akkor miért nem csináltak egyet? Más lett volna a neve, de kit érdekel, mindenki tudta volna, hogy ugyanaz, akkor miért nem csináltak? Miért nem tették oda a pénzüket, ahol a pofájuk van?

Megmondom miért nem! Azért, mert a tőkés eftárs pénzéből bolsevik lapot csinálni jó dolog, de ugyanezt saját pénzből már rohadtul nem. Nem éri meg.

Pipas 2017.04.09. 08:15:50

@MikeBoy: "A nertről bemásoltam néhány személy reakcióját.
Melyik logika mentén nevezed ezt hazudozásnak TE AGYHALOTT?"

Ha lemásolsz egy hazugságot, az attól még hazugság marad. Annyi a különbség, hogy nem te hazudtál. Te csak plagizáltál. Ellenben ha nem jelölöd, akkor honnan tudhatnánk, hogy nem te írtad csak bemásoltad.

Agyhalott, b+, nézd már ki beszél! :D

rasztaszív 2017.04.09. 09:09:22

@MaxVal BircaMan HJCD: a tulaj most is azt tehet,amit akar.csak kissé fals ebbe belemagyarázni,hogy ez a piaci logika.

rasztaszív 2017.04.09. 09:12:11

@Pipas: nem kell alkudozni.de a piacon például szokás.a saját pénzükből,saját kockázatukra csinálták volna tovább a dolgozók.csak nem adták el nekik.

2017.04.09. 09:57:31

@Pipas:

Mit beszélsz te hülye?
Mondd már meg, mi a hazugság abban, amit idéztem?
Melyik a hazugság te hazug fasz te?
Már leírtam a másik idiótának is.
ITT NINCS BLÖFF!
IDÉZD, MI A HAZUGSÁG VAGY KUSSOLSZ!

2017.04.09. 10:04:09

@Pipas:

A másik te félkegyelmű.
Ha valaki forrást idéz, az plagizál?
Mi az anyád faszára írsz le olyan szót, aminek a jelentését se tudod?

plagizál:
valaki más szellemi tulajdonát a saját nevén adja elő

Hol van itt a szellemi tulajdon TE NÉMETH SZILÁRD KLÓN.
Ízlelgesd ennek a szónak a jelentését, aztán próbáld meg egyszer releváns környezetebn használni TE AGYHALOTT!

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.09. 10:14:58

@rasztaszív:

Piaci logika, hogy a tulaj mit tesz. Ezen az alapon aki túl magas áron vesz bármit is, azt is büntetni kellene.

A tulajnak így érte meg, s pont. A liberalizmus elvei nem teszik lehetővé ennek megkérdőjelezését.

Torz 2017.04.09. 10:23:02

@Skankhunt42: Mondtam, hogy gyűlöletbeszéd nem ér, és ez burkoltan az volt. Nem 2% és nem az a szó amit Ön használ.

Pipas 2017.04.09. 11:57:27

@rasztaszív: "csak nem adták el nekik. "

Egy aurót ajánlottak, ekhajtották őket a p.csába. biztos valami természetfeletti ok miatt, mással hogyan magyarázhatnánk?

Pipas 2017.04.09. 11:59:20

@MikeBoy: "Ha valaki forrást idéz, az plagizál?"

Ha nem jelőli, hogy idézett, akkor igen.

Amúgy most már leakadhatnál rólam, nyugodj meg azt halgass el.

2017.04.09. 12:57:58

@Pipas:

FASZFEJ!
HOL HAZUDTAM? HOL HAZUDTAM? HOL HAZIDTAM?

"Ha nem jelőli, hogy idézett, akkor igen."

Mi az anyád picsája te magyarul nem beszélő SZAR!
A plagizáláshoz ez kell:
"valaki más szellemi tulajdonát a saját nevén adja elő"
Hol van szellemi tulajdon abban, amit idéztem, te gerinctelen köcsög.
Hol adtam én elő a saját nevemben itt bármit is te nagyon hülye.

Egyáltalán nem vagyok ideges.
Csak hazugsággal vádoltál és szarrá szedlek te kis pöcs.
Megteszem azt, amit apádnak kelett volna tennie, hogy ember legyél és ne egy olyan takony amilyen vagy.
Megmondtam: NEM VAGYOK RÁD KÍVÁNCSI!
Tartsd magad ehhez vagy mindenki látni fogja, mekkora egy TAKONY VAGY!

rasztaszív 2017.04.09. 16:52:14

@MaxVal BircaMan HJCD: a tulajnak úgy érte meg,hogy ne kapjon pénzt?szerintem nem ez a piaci logika.a liberalizmusnak pedig végképp semmi köze hozzá.

rasztaszív 2017.04.09. 16:53:08

@Pipas: nincs ebben semmi természetfeletti - de piaci logika sem.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.09. 17:21:31

@rasztaszív:

Az ő dolga, nem? Nem mindig a közvetlen haszon a nagy haszon.

rasztaszív 2017.04.09. 17:43:58

@MaxVal BircaMan HJCD: csak ez nem piaci haszon,hanem politikai.és ennek megfelelően ez nem piaci logika,hanem politikai.
süti beállítások módosítása